• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tropic 19 på 1680: Ful-SD

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Får man stryk av vintage-maffian om man sätter på ett tropic 19 på en 1680? Gillar fan looken av SD 1665 utan att behöva betala dubbla priset.

Har funderat på det innan, kanske borde testa... Nån som testat? Sett några 1675 med bytt glas i allfall (var det David?)

bild från Bulang

BS-Rolex-W-14-1680-13-02.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Får man stryk av vintage-maffian om man sätter på ett tropic 19 på en 1680? Gillar fan looken av SD 1665 utan att behöva betala dubbla priset.

Har funderat på det innan, kanske borde testa... Nån som testat? Sett några 1675 med bytt glas i allfall (var det David?)

bild från Bulang

Det är kul, men då måste man ha original superdome alternativs slipa till ett nyare. Servicedomes är inte lika kul. Hade iofs ett t-39 på min flinga som jag slipade till...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Det är kul, men då måste man ha original superdome alternativs slipa till ett nyare. Servicedomes är inte lika kul. Hade iofs ett t-39 på min flinga som jag slipade till...
Fast hitta ett original superdome i fint skick låter dyrt :rolleyes:

Har du några bilder på din flinga?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag tycker att det kan vara nice. Så länge man gör det av rätt anledning - dvs att kupat glas är snyggare än tophat :)

Och som aurum sa.. Skaffa ett riktigt t19 superdome.
 

Whedda

Rolex
Har gått i de tankarna en längre tid. Har inget emot datum men gillar inte bubblan.

Jag tror att om man gör det med 1665 i åtanke tror jag man bara lurar sig själv med en Nästanklocka. Om man däremot som vaniljglass är inne på gör det av estetiska skäl tycker jag det funkar. Har själv inte så mycket kärlek till SD caset utan gillar egentligen bara det kupade glaset. I övrigt hade jag hellre ägt en 1680 än 1665. (Om man pratar rent estetiskt)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Dear god nooo. Don't do it. Köp en no-date eller sd om du prompt ska ha dome. Gillar inte alls bytet. Sorry

Ska ni ha superdomes till bra pris så är det aftermarket som gäller. Då är de dessutom vattentäta.. Michael Young har en version och ABC watch works en annan. Tror de brukar kosta kring 50 dollar. En äkta superdome får du lätt betala 3-400usd för och då är sannolikheten att ni ändå får en aftermaket-produkt stor.. Clark ska också vara hyfsade. De finns på ebay

JoberMans och Denkes T38:a köpte jag ny och sålde sen till JoberMan. Han sålde klockan till Denke som sålde den vidare till någon som bytte tillbaka till vanligt glas. Gissa vem som köpt tillbaka glaset? Oklart varför då det hela av någon anledning alltid känns mycket roligare än vad det egentligen är.. :)
 

nash1337

Breitling
Dear god nooo. Don't do it. Köp en no-date eller sd om du prompt ska ha dome. Gillar inte alls bytet. Sorry

Ska ni ha superdomes till bra pris så är det aftermarket som gäller. Då är de dessutom vattentäta.. Michael Young har en version och ABC watch works en annan. Tror de brukar kosta kring 50 dollar. En äkta superdome får du lätt betala 3-400usd för och då är sannolikheten att ni ändå får en aftermaket-produkt stor.. Clark ska också vara hyfsade. De finns på ebay

JoberMans och Denkes T38:a köpte jag ny och sålde sen till JoberMan. Han sålde klockan till Denke som sålde den vidare till någon som bytte tillbaka till vanligt glas. Gissa vem som köpt tillbaka glaset? Oklart varför då det hela av någon anledning alltid känns mycket roligare än vad det egentligen är.. :)
Har du någon erfarenhet av tropicsen från Michael Young eller ABC? Bra/dåligt? Stor skillnad mot originalen?
 
Topp