• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tryckplåt för Omega Seamaster-annons – hjälp mig datera

Har kommit över en gammal tryckplåt för en Omegaannons som jag försöker datera. Någon som vet när en Omega Seamaster 30 mm i stål kostade 198:-, gissar att det i alla fall är ett par år sedan.

Bifogar bilder på tryckplåten (även spegelvänd så att man kan läsa texten). Har även en tryckmall för ett fickur som jag gärna tar emot information om.

Hela texten på tryckplåten lyder:

Bliv ägare till uret som slog ett omöjligt rekord
På de schweiziska ur-provande observatorierna brukar man inte bli förvånad över Omega-urens exakthet. De innehade sen flera år ett precisionsrekord, som betraktades som hart när oslagbart. Men häromåret så nåddes både i Neuchatel och Genève en sådan grad av precision att det närmade sig det absoluta 0,0 (noll komma noll).
Det var Omegas 30 mm ur – och nu kan Ni komma in och se det i vår vackra Omegakollektion.
Förverkliga en sund tanke – bliv ägare till något som är absolut TOPPEN! Något som det är mycket förnuftigt att äga och som Ni kan vara mycket stolt över att bära! Välkommen in!


Omega Seamaster 30 mm

enl. bilden ovan
| guld på stål
kr 285:-

| stål kr 198:-

Samma med liten sekund
kr 188:-

Omega datumur, från kr 250:-

Se även självuppdragande ur, damur och guldur i vår rikhaltiga Omegakollektion.

Auktoriserad Omegarepresentant.


Omega_Seamaster_tryckplåt.jpg
Omega_Seamaster_tryckplåt_rätt.jpg
urtavla.jpg
text.jpg
fickur.jpg
fickur baksida.jpg
 
Håller på att rensar hemma och känner som Seikomänniska att denna mår bättre hos en Omegamänniska så jag har lagt den på Tradera om någon skulle vara sugen. Såväl klockor som samlarsaker ska vårdas och ömmas om, inte ligga i lådor.
 
Topp