• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trycktest uppsala

P-A

Sir Spamalot
vart vänder man sig isf? pris?
tänkte ta det när jag ändå är på plats i veckan.
För här i Hälsingland finns tyvärr ingen vettig urmakare...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tjena P-A
Har aldrig trycktestat i Uppsala, men du har ju Bergströms ur, man tycker att dom borde ha koll på det om någon.
Annars är det mest ur och penn osv samt stjärnurmakarna som finns här.

Samt lite fristående miracle men, men Bergströms skulle jag ringa.
 
  • Like
Reactions: P-A

Roxen

Cartier
Roligt att tråden dyker upp! Är nämligen nyinflyttad i Uppsala, och gick därför raka vägen till Bergtröms för att få min Rolex GMT trycktestad. Det går på 15 minuter och kostar 250:-. Bemötande i klass med Rob E!
 

P-A

Sir Spamalot
Roligt att tråden dyker upp! Är nämligen nyinflyttad i Uppsala, och gick därför raka vägen till Bergtröms för att få min Rolex GMT trycktestad. Det går på 15 minuter och kostar 250:-. Bemötande i klass med Rob E!

Låter fint, Det är bara min SKX, men vill ändå kolla inför sommarens bad :)

Eftersom du bor i Uppsala så gäller obligatorisk närvaro på vår KS-träff i Uppsala på Tisdag! :)
ok, inte obligatorisk, men nästan iaf!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Låter fint, Det är bara min SKX, men vill ändå kolla inför sommarens bad :)

Eftersom du bor i Uppsala så gäller obligatorisk närvaro på vår KS-träff i Uppsala på Tisdag! :)
ok, inte obligatorisk, men nästan iaf!

inte så bara, det är en kultklocka :) även om den är billig
 
  • Like
Reactions: P-A

Roxen

Cartier
Låter fint, Det är bara min SKX, men vill ändå kolla inför sommarens bad :)

Eftersom du bor i Uppsala så gäller obligatorisk närvaro på vår KS-träff i Uppsala på Tisdag! :)
ok, inte obligatorisk, men nästan iaf!


Åh, tro inte för ett ögonblick att jag inte mer än gärna dykt upp;) Dock har jag föreläsning åtminstone till 21.30, så jag tror att tiden blir knapp. Men kommer jag loss tidigare så ansluter jag gärna på en klock-öl:)

Förresten, lycka till med klockan! Min GMT visade på dåliga packningar, så den är på service för tillfället!
 
  • Like
Reactions: P-A

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Åh, tro inte för ett ögonblick att jag inte mer än gärna dykt upp;) Dock har jag föreläsning åtminstone till 21.30, så jag tror att tiden blir knapp. Men kommer jag loss tidigare så ansluter jag gärna på en klock-öl:)

Förresten, lycka till med klockan! Min GMT visade på dåliga packningar, så den är på service för tillfället!

Tur du inte badade med den då :)
 

P-A

Sir Spamalot
Åh, tro inte för ett ögonblick att jag inte mer än gärna dykt upp;) Dock har jag föreläsning åtminstone till 21.30, så jag tror att tiden blir knapp. Men kommer jag loss tidigare så ansluter jag gärna på en klock-öl:)

Förresten, lycka till med klockan! Min GMT visade på dåliga packningar, så den är på service för tillfället!

Skicka et PM om du kommer förbi så att vi inte har bytt ställe eller dragit.
 

Roxen

Cartier
Gents,

Jag drog mig till minnes alldeles fel, jag VILLE få klockan trycktestad, men det kunde dem inte göra på Bergströms (de skickar iväg dinkan då) utan jag fick nöja mig med kortning av länken, och det var alltså DET som tog en kvart att göra, och kostade 250:-. Syndade kvittot alldeles nyss och blev fullkomligt häpen hur jag kunde missmint mig så. Ledsen om jag grusade dina förväntningar nu... Dock kan tänkas att någon av de två Stjärnurmakarna som finns centralt i Uppsala kan göra detta? Hoppas man är välkommen på GTG ändå:(
 

emilarne

Cartier
Gents,

Jag drog mig till minnes alldeles fel, jag VILLE få klockan trycktestad, men det kunde dem inte göra på Bergströms (de skickar iväg dinkan då) utan jag fick nöja mig med kortning av länken, och det var alltså DET som tog en kvart att göra, och kostade 250:-. Syndade kvittot alldeles nyss och blev fullkomligt häpen hur jag kunde missmint mig så. Ledsen om jag grusade dina förväntningar nu... Dock kan tänkas att någon av de två Stjärnurmakarna som finns centralt i Uppsala kan göra detta? Hoppas man är välkommen på GTG ändå:(

Dock kan man tycka att det är skandal att den enda ordentliga handlarn i UA inte kan trycktesta på plats, å andra sidan är dom ju ensamma på high-endmarknaden i stan så dom har väl inte känt behovet..
Ska klaga till min roomie som jobbat på bergströms omedelbart ;)
 

P-A

Sir Spamalot
Gents,

Jag drog mig till minnes alldeles fel, jag VILLE få klockan trycktestad, men det kunde dem inte göra på Bergströms (de skickar iväg dinkan då) utan jag fick nöja mig med kortning av länken, och det var alltså DET som tog en kvart att göra, och kostade 250:-. Syndade kvittot alldeles nyss och blev fullkomligt häpen hur jag kunde missmint mig så. Ledsen om jag grusade dina förväntningar nu... Dock kan tänkas att någon av de två Stjärnurmakarna som finns centralt i Uppsala kan göra detta? Hoppas man är välkommen på GTG ändå:(

Välkommen?! Vad tror du egentligen?
Att detta är något forum på internet där man bara kan hitta på saker bäst man vill?!

För då har du helt rätt! :)
Givetvis är du välkommen! Släpa med någon vän med intresse om det finns. Alltid trevligt att träffa nytt folk!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Om bergströms nobbar skulle jag testa stjärnurmakarna i forumgallerian. Ett av få ställen i stan där de faktiskt gillar klockor, och inte bara gillar att sälja klockor.
 
  • Like
Reactions: P-A

Roxen

Cartier
Välkommen?! Vad tror du egentligen?
Att detta är något forum på internet där man bara kan hitta på saker bäst man vill?!

För då har du helt rätt! :)
Givetvis är du välkommen! Släpa med någon vän med intresse om det finns. Alltid trevligt att träffa nytt folk!

Haha, det låter helt kalas! Då kanske man är tvungen att släpa sig dit då, vore jäkligt trevligt! :)
 
  • Like
Reactions: P-A
Topp