• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trycktesta efter fall i golvet?

andrewski

Omega
Tjena KS!

Semestern är runt hörnet och det betyder alltså fram med dykaren för att bada!

Nu till det tråkiga, tappade min Skx007 i golvet i lördags. Till synes så ser den bra ut, glaset är helt och den går fortfarande. Bör jag trycktesta den ändå för att vara på den säkra sidan innan jag hoppar ner i vattnet med den?

Tack på förhand
 

marw

Panerai
2-Faktor
Nej absolut inte, det skulle i alla fall inte jag göra. Risken är ju primärt att urverket får sig en smäll alternativt att glaset spricker/skadas. Går den som den ska och glaset är helt så är allt väl.
Trevlig semester!
 

andrewski

Omega
Nej absolut inte, det skulle i alla fall inte jag göra. Risken är ju primärt att urverket får sig en smäll alternativt att glaset spricker/skadas. Går den som den ska och glaset är helt så är allt väl.
Trevlig semester!
Jag gör som du skulle gjort! Tycker att den borde klara det. Får se det såhär att det inte är någon klocka i 50k-klassen ifall det nu skulle gå åt helvete.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Så länge inte glaset skadats eller kronan blivit skev efter smällen så har inte vattentätheten påverkas
 

Hugii

Audemars
Höjd? Hur landade den? Typ av golv? Osv.... svårt att generellt svara på frågan. Kalkylera kostnader för trycktest kontra eventuella rep.kostnader av klockan.

Att trycktest kostar ca två semesteröl..... eller tycker du att det är roligare att nojja hela semester om klockan är tät eller inte? :)
 

Ola G

Cartier
En relativt sett billig Seiko hade iaf jag lagt ner i handfatet och testat mest så att jag inte blir utan klocka på semestern.
Annars bara använd den och om det går åt skogen så har du en utmärkt anledning att springa i klockbutiker under semestern :angel:
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Höjd? Hur landade den? Typ av golv? Osv.... svårt att generellt svara på frågan. Kalkylera kostnader för trycktest kontra eventuella rep.kostnader av klockan.

Att trycktest kostar ca två semesteröl..... eller tycker du att det är roligare att nojja hela semester om klockan är tät eller inte? :)
This. Om du inte vill testa i kranen.

Kostar 100-200spänn Max.
 

LordTTK

Omega
2-Faktor
Gör såhär :)
image.jpeg
 

Freddie L

Panerai
Att testa under kranen eller i handfatet? Är den tät till 30Atm då, eller 100Atm?

Vill du veta får du lämna in på riktigt test. Är du orolig är det enda lösningen.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Denna klocka förlorar inte sin täthet genom att gå i golvet. Klockan har helt glas och går som den ska efter olyckan. Förstår inte hur någon kan få den till att ev. bli otät. Hade glaset varit skadat eller om den trillat med utdragen krona så den blivit skadad så ok för risk men annars inte. Fira semster med klockan och njut av andra galna risker som till exempel rött kött och alkohol. Kom ihåg bilbälte, flytväst och cykelhjälm.
 
Topp