• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trycktesta och rucka gammal Vostok?

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Hej alla!

Mitt första inlägg under vintage-delen, kul. Jag köpte två gamla Vostok för inte så länge sedan, båda från åttiotalet, en Komandirskie och en Amphibia.

ImageUploadedByTapatalk1425315559.962361.jpg


Eftersom jag är ganska sugen på att kunna använda dem lite lugnt som "vintage-beaters" vill jag gärna ha reda på hur mottagliga dem är för vatten. Jag är medveten om att Komandirskiens vattentålighet inte är mycket att räkna med, och ska därför undvika vatten så mycket jag kan, men Amphibian vill jag åtminstone kunna bada/duscha med. Jag har absolut ingen aning när packningarna blev bytta senast men kan tänka mig att det inte var igår...

Alltså, vet någon av er hur jag kan bära mig åt? Vet ni någon som kan ta sig an dessa klockor för att åtminstone kolla packningarna och se att allt ser ok ut? Det vore även bra om det är någon som skulle kunna rucka Amphibian (går ca +30-50 sek/dygn...). [emoji1]

Tack hörni![emoji2]

Teodor
 

Onelund

Rolex
30-50sek om dygnet är inte så tokigt med ryska ur, speciellt inte om de har ett par år på nacken. Du skulle säkerligen kunna halvera det med en service.

Om du inte får napp hos KG så kan jag hjälpa dig, dra ett pm isåfall.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
30-50sek om dygnet är inte så tokigt med ryska ur, speciellt inte om de har ett par år på nacken. Du skulle säkerligen kunna halvera det med en service.

Om du inte får napp hos KG så kan jag hjälpa dig, dra ett pm isåfall.
Aha alright, kanske är för petig! På ett ungefär vad tror du en service skulle kosta?

Super, tack ska du ha!! Hör av mig om det kör fast![emoji4]
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Akta dig med Komandirskien! Nyser du i närheten så är det kört:)!
Enligt uppgift så håller dom till 20 meter. Skulle dock aldrig testa det!

Din amphibia går ju ner till 200m som du nog vet!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Akta dig med Komandirskien! Nyser du i närheten så är det kört:)!
Enligt uppgift så håller dom till 20 meter. Skulle dock aldrig testa det!

Din amphibia går ju ner till 200m som du nog vet!
Haha, jajamen, ska va försiktig! Ska utsätta den för regn som mest. Amphibian kanske jag testar att dyka med när packningarna är bytta![emoji1]
 
Topp