• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tryckutjämnare

Hej, finns ju en liten knapp på min super ocean på sidan försöker trycka på den men inget händer? kanske en typ säkerhetsventil? som öppnar sig självt?
Nån som vet
Mvh.Lennart

Hej, finns ju en liten knapp på min super ocean på sidan försöker trycka på den men inget händer? kanske en typ säkerhetsventil? som öppnar sig självt?
Nån som vet
Mvh.Lennart
Jag känner inte till modellen men kan tänka mig att det är en heliumventil det handlar om. Den öppnar sig själv för att tryckutjämna om du dyker på extremt stora djup och sedan kommer upp igen. Typ.

Vissa modeller som t.ex. Omega Seamaster har en manuell heliumventil men det rekommenderas att man inte pillar på den i onödan för att undvika problem. Det låter som att du har en automatisk heliumventil men samma råd gäller nog även där. ;)

Här finns en tråd med lite mer info om du är intresserad: https://klocksnack.se/threads/helium-ventil.35596/

Tillbaka
Topp