• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Trysil skidor 2019

Chuck

Pandion
2-Faktor
aldrig varit där, hur är det under vecka 2? Prisläge käka/dricka?

Referens är kläppen

Senast ändrad:
Trysil före kläppen alla dagar i veckan. Prisläge en veteöl kostade 115nkr i år, gulasch till lunch runt 130-160nkr fanns burgare billigare. V2 har jag aldrig vart där,men kan tänka mig hyfsat kallt och snöväder.

Var där i mars, bodde dock i Stöten så vi körde mix av åkning på båda ställena. Trysil har riktigt bra skidåkning och senaste vintern var det ju minst sagt gott om snö. Vecka två kan vara lite risky, tidigt på säsongen. Lite olika prisnivåer på restaurangerna men nere på berget var prisnivån några kronor billigare än Stöten för lunch och dryck (pasta/gulasch 100 kr och en öl 75 kr). Uppe på toppen, tvärtom. Liftkortet är något dyrare men så är det typ fem gånger så stort system.

Bra skidåkning och priserna är inte horribla. Som alltid i svenska och norska fjällen är väl vecka 2 lite av ett vågspel vädermässigt.

Var där v 2 i år. Kallt som f..
Men bra skidåkning, bättre än Åre. Samt att en del sittliftar har värme i dynorna:D.

Trysil är nice! Visst är det dyrare än SE men ändå ok (hur billigt är Åre?) rätt stor skillnad jämfört med kläppen gällande skidåkningen ;)
Vecka 2 är en chansning precis som här. Kan vara helt ok, kan vara kaos.
Finns ju en anledning till varför Åre har sina studentveckor i början av året :D

Så här såg det förresten ut i Trysil den 6 januari i år.
IMG_2513.JPG

Vi har stuga i Högfjället men brukar ta några dagar i Trysil.
Det är allt som oftast mycket roligare åkning där då Sälen är klassiska ”backar” medan Trysil är i mitt tycke mer friare åkning.
Sedan gårmdet ju inte att säga stt det är speciellt billigt men gillar man åkning sånfår det vara på bekostnad av levnadspriserna om du står och väljer mellan Sälen och Trysil.

Tillbaka
Topp