• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

sventon

Omega
Jag har skaffat mig ett i-landsproblem utan dess like! Först inhandlades en 214270 som två dagar efter ankomst byttes mot en 114270. Efter nåt dygn började jag dock sakna vissa element hos 214270'n så jag köpte tillbaka den för att kunna utvärdera bägge modellerna sida vid sida. Jag har inte blivit jättemycket klokare än i alla fall.:bored:114270 har fortfarande ledningen...
IMG_1402.JPG

IMG_1403.JPG

IMG_1404.JPG

IMG_1405.JPG
Ett angenämt problem! :) Du får återkomma sen med en samlad bild! Är som sagt sugen på 36mm då den verkar lite mer all-around
 

Zalath

Panerai
Jag har skaffat mig ett i-landsproblem utan dess like! Först inhandlades en 214270 som två dagar efter ankomst byttes mot en 114270. Efter nåt dygn började jag dock sakna vissa element hos 214270'n så jag köpte tillbaka den för att kunna utvärdera bägge modellerna sida vid sida. Jag har inte blivit jättemycket klokare än i alla fall.:bored:114270 har fortfarande ledningen...
IMG_1402.JPG

IMG_1403.JPG

IMG_1404.JPG

IMG_1405.JPG
Om du har kvar BB36 tycker jag 214270 av två anledningar: lite annorlunda och förlängning på länken.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Jag har skaffat mig ett i-landsproblem utan dess like! Först inhandlades en 214270 som två dagar efter ankomst byttes mot en 114270. Efter nåt dygn började jag dock sakna vissa element hos 214270'n så jag köpte tillbaka den för att kunna utvärdera bägge modellerna sida vid sida. Jag har inte blivit jättemycket klokare än i alla fall.:bored:114270 har fortfarande ledningen...
IMG_1402.JPG

IMG_1403.JPG

IMG_1404.JPG

IMG_1405.JPG
Jag är 100% partisk i detta fall och säger kör på 114270 :D Om du skulle ångra dig är det inga problem att skaffa en ny 214270 medan det å andra sidan kan vara svårt att hitta en fin 14270/114279.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jag är 100% partisk i detta fall och säger kör på 114270 :D Om du skulle ångra dig är det inga problem att skaffa en ny 214270 medan det å andra sidan kan vara svårt att hitta en fin 14270/114279.
Den är full set och enligt uppgift opolerad. Det är argument som man inte kollrar bort så lätt...:)
 

McManaman

Cartier
Jag har skaffat mig ett i-landsproblem utan dess like! Först inhandlades en 214270 som två dagar efter ankomst byttes mot en 114270. Efter nåt dygn började jag dock sakna vissa element hos 214270'n så jag köpte tillbaka den för att kunna utvärdera bägge modellerna sida vid sida. Jag har inte blivit jättemycket klokare än i alla fall.:bored:114270 har fortfarande ledningen...
IMG_1402.JPG

IMG_1403.JPG

IMG_1404.JPG

IMG_1405.JPG
Inget snack om saken om du frågar mig! Jag har också haft båda på armen samtidigt och 114270 vinner ju med hästlängder! :)
 
Mycket bra val (även om jag också är partisk)!

Före jag köpte min 114270 funderade jag även på BB36. Du som haft båda, hur skulle du jämföra BB36 med explorern då det kommer till kvalitet, känsla etc. Rent objektivt har de ju många likheter, men subjektivt kan jag tänka mig större skillnader.
Hört att en del säger att BB36 upplevs som mindre. Vore kul med lite feedback kring det också.
 

sventon

Omega
Mycket bra val (även om jag också är partisk)!

Före jag köpte min 114270 funderade jag även på BB36. Du som haft båda, hur skulle du jämföra BB36 med explorern då det kommer till kvalitet, känsla etc. Rent objektivt har de ju många likheter, men subjektivt kan jag tänka mig större skillnader.
Jag gillar inte den där distansen mellan kronan och boetten. Ser för mig väldigt konstig ut och i mitt sinne föreställer jag mig att urverket blir mer sårbart då det är till synes lättare att få en smäll på den.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Mycket bra val (även om jag också är partisk)!

Före jag köpte min 114270 funderade jag även på BB36. Du som haft båda, hur skulle du jämföra BB36 med explorern då det kommer till kvalitet, känsla etc. Rent objektivt har de ju många likheter, men subjektivt kan jag tänka mig större skillnader.
BB36'an känns väldigt gedigen och robust. Länken är välgjord och bekväm. Urtavlan är mycket tydlig och lättavläst med grym lume dessutom. Det är en klocka som man min glad av att titta på och känner sig stolt att bära. Det är enbart pga av mitt rastlösa sökande som den fick gå.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
BB36'an känns väldigt gedigen och robust. Länken är välgjord och bekväm. Urtavlan är mycket tydlig och lättavläst med grym lume dessutom. Det är en klocka som man min glad av att titta på och känner sig stolt att bära. Det är enbart pga av mitt rastlösa sökande som den fick gå.
Stort tack för denna analys!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
BB36'an känns väldigt gedigen och robust. Länken är välgjord och bekväm. Urtavlan är mycket tydlig och lättavläst med grym lume dessutom. Det är en klocka som man min glad av att titta på och känner sig stolt att bära. Det är enbart pga av mitt rastlösa sökande som den fick gå.
Känns inte glasringen lite svullen på BB36?
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jag har sedan en tid 14270 på armen. När 214270 (MK2) dök upp i butik var jag naturligtvis tvungen att prova en. För mig var det ingen tvekan. 36mm vinner lätt på min arm @JohnZ.
DSC_0112-02.jpeg
Jag avundas just nu alla er som tvärsäkert kan välja mellan 36mm o 39mm. Jag tycker båda sitter väldigt bekvämt på mig och båda är dessutom fantastiska på sitt eget sätt.
Klassisk skönhet:
IMG_1411.JPG

Modern elegans:
IMG_1413.JPG
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag avundas just nu alla er som tvärsäkert kan välja mellan 36mm o 39mm. Jag tycker båda sitter väldigt bekvämt på mig och båda är dessutom fantastiska på sitt eget sätt.
Klassisk skönhet:
IMG_1411.JPG

Modern elegans:
IMG_1413.JPG
Ja, förlåt men 36an ser ju bäst ut... :)
Sedan kanske inte alla trivs med en klocka i 36mm... Allt är ju upp till användaren.
 

soder

Cartier
36mm gör sig i alla fall utmärkt även på en klenare handled. Här tillsammans med min andra dotter och hennes mamma. Vem av mina döttrar som först kommer vilja lägga beslag på denna skönhet ska bli intressant att se. (De har dock redan fått en Omega DeVille med linne-tavla i ettårspresent och en svart Seamaster i "nollårspresent".

explorer.jpg


Bifogar en liknande till.
Screen Shot 2017-04-12 at 10.01.23.png


Behövs det fler för att övertyga om att 36mm är bra eller? =)
IMG_20170410_143215.jpg


Gör sig även med morgonrock!
explorern.jpg


/Söder
 
Senast ändrad:
Topp