• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor 7016 No date Snowflake Submariner

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Till salu en styck Tudor 7016 No date Submariner.
Detta är ett mycket trevligt exemplar, ref 7016, från 1968 med de klassiska Snowflake-visarna. Tavlan är mörkblå, på gränsen till svart, och visarna är gulvita, där lumen släppt i lite olika grad på indexen. Detta, tillsammans med det matta vridringsinlägget och supedome-plexit gör detta till ett riktigt fint vintage-exemplar.
Urverket (ett ETA 2483) tickar på bra, och håller tiden nästan i klass med mina nyare förmågor. Uppvridningen känns bra, och inga andra konstigheter med kronan heller.
Klocken kommer på en Tudor 9135 med tolv länkar och en 282-ändlänk och en 285-ändlänk, både med utmärkt passform.
Plexit är i bra skick, men har några ytliga repor som lätt går att polera bort. Länkens ena yttersta del mot ändlänken är lite tilltufsad, men inget som stör. Att vridringsinlägget är sprucket vid pärlan stör inte heller, utan ökar i mina ögon bara charmen. Vridringen går bra efter en smörjning hos urmakare
Hos urmakaren bekräftades också det jag redan visste, att klockan inte längre är tät för bad och dykning. Givetvis går detta att fixa, företrädesvis hos en Tuder/Rolex-urmakare som har originaldelar, men själv har jag inte tyckt det är värt det
Så ta chansen, prova en Flinga du också! Skall det vara en sub så blir det inte bättre än så här, tycker jag i alla fall. Priset är 18.000 kr, inklusive värdepost inom Sverige. Gärna F2F-affär också, då företrädesvis i närheten av Göteborg. Inga byten i nuläget.
/Klocksebbe










 
Topp