• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor 9080/0 ommålad tavla?

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vänner! Då Aurum misstänkte att min tudor 9080/0 jumbo skall vara ommålad men att vi inte kommer närmre något svar om det stämmer eller ej via PM, så vänder jag mig till den breda massan här för att se om ni vet något om denna tavla kan vara ommålad eller ej. Tills detta är utrett kommer klockan att stanna i min ägo. Att tilläggas är att jag innan köp försökte få nys om tavlan var galen på rolexforums vintagedel utan något konkret svar.
image.jpg
image.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Om du kollar på indexmärkningen vid tudorskölden klockan 12 så är det tre streck på vänster sida och fyra på höger sida!
Den vänstra är dåligt markerad. Kolla med lupp hur den ser ut! Tycker det verkar vara ojämnheter på indexmärkningen över lag!
 

Brogren

Cartier
Det kanske är skölden som sitter snett eller så är indexen inte helt korrekt målade. Kolla in klockan 12 runt skölden med lupp så borde du kunna lista ut ett svar.

EDIT: Texten "SWISS MADE" klockan 6, är den rakare eller följer den tavlan? Svårt att se på bilderna.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Om du kollar på indexmärkningen vid tudorskölden klockan 12 så är det tre streck på vänster sida och fyra på höger sida!
Den vänstra är dåligt markerad. Kolla med lupp hur den ser ut! Tycker det verkar vara ojämnheter på indexmärkningen över lag!
Yes det är det jag har noterat även jag! Ej kollat med lupp men får väl försöka få tag i en sådan. Frågan är väl vad det kommer att ge.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Typsnittet udda, lysmassan borta, svart tavelfärg (finns det original?), ocentrerade indexmarkeringar. Jag reagerade och tyckte inte det kändes rätt helt enkelt. Inte jämfört med referensobjekt.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Kotten!

Den kan finnas två varianter på tavlan. Det är bara att forska vidare. Trist om tavlan är ommålad om du själv
har köpte den som "riktig":(
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kotten!

Den kan finnas två varianter på tavlan. Det är bara att forska vidare. Trist om tavlan är ommålad om du själv
har köpte den som "riktig":(
Yes väldigt trist! Antar att det ibland bits i det sura äpplet när man köper vintage! Lyckligtvis har jag en till tudor jumbo med "rätt" tavla så får glädjas åt den :) nu får denna behållas iaf då jag inte vill sälja vidare något som misstänks vara ommålat!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
I vilket fall är det en fin boett med ett nyservat urverk. Finns säkert många som uppskattar ett "uppfräschat" ur. Härligt att du är vidöppen, transparent och ärlig
Klart man är det, hade verkligen inte velat leva med att sälja till någon som sedan anser sig lurad! Dvs lite som jag känner mig nu :)
 
Topp