• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor Black Bay 79220N

DrKlocka

Guld
2-Faktor
Tudor 79220N uttagen i november 2015 från Rob Engströms. Således lite garanti kvar.
Modellen med ETA-verk och annan tavla samt länk än den senare. Denna variant är tillverkad under en ganska kort period om omkring 6 månader och finns vissa siare som spått att denna kan bli en framtida raritet. Vem vet!

Perfekt gång.
Fullset - inner- och ytterbox, cert, hangtag och så vidare.
Både länk och nato.
Natot är något kortat för mindre flärp. Ganska snyggt gjort så det märks inte vid användning.
Sedvänligt bruksslitage finnes. Det mesta går bort vid en lättare polering om man så skulle önska.
Finns märken på undersidan av bandhornen från bandbyte.
Bakboetten har fått lite märken av natot, lustigt nog. Det är möjligt att Rob's skulle kunna ordna detta som ett garantiärende då det faktiskt har uppkommit vid användning av deras egna nato. Det är inget som märks vid användning och skulle troligtvis gå bort väldigt lätt om man testar att polera med något medel. Det är inget jag har brytt mig om i vilket fall.

Det är förövrigt en robust och redig kvalitetsklocka som ger ett gediget intryck!

Släpper den för ett skäligt pris - 21500kr inkl. värdefrakt inom riket. Kan tänka mig något roligt vintage som delbyte.
Ej retur.

L1030264.JPG
L1030250.JPG
L1030251.JPG
L1030252.JPG
L1030253.JPG
L1030254.JPG
L1030255.JPG
L1030256.JPG
L1030257.JPG
L1030258.JPG
L1030259.JPG
L1030260.JPG
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp