• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor black bay blue vs Seiko MM300 (sbdx001)

Vilken är bäst?

  • Tudor Black Bay Blue

    Röster: 51 53.7%
  • Seiko MM300

    Röster: 44 46.3%

  • Totala väljare
    95

SkitOxe

Omega
2-Faktor
Hör flera som resonerar som du men kan inte riktigt förstå? ETA urverken är ju riktigt bra! Fråga bara IWC, Breitling, omega och cartier som alla använder ETA urverk i betydligt högre prisklasser! :)

Det är inte att dom är dåliga. Det är dom absolut inte. Det är mer "känslan av inhouse" som saknas. Kvalitén är inget att klaga på alls. Men tanken att jag har samma exakta urverk i min billigare klocka får mig att slakna lite :)
 

Jacke

Omega
Jag valde MM300 som jag tycker känns både mer toolig och mer elegant än Tudorn. Sen att det finns ett 10-tal varianter av BB talar ju inte direkt för den.. Kanske ändrar uppfattning när det kommer en black bay pink!
 

ScubaKing

Audemars
Det där får du gärna motivera.

Jag tycker främst finishen och känslan på Tudorn är överlägsen när man känner på den. Den känns mera välarbetad helt enkelt. Mer behandlade ytor, mer tid på detaljer. Tycker helt enkelt den känns mer exklusiv än Seikon i handen. Även utseendemässigt tycker jag Tudorn är mer estetiskt tilltalande.
 
Senast ändrad:
Jag har haft en BB och har nu en MM. Bägge är riktigt fina klockor med högklassig finish och många fina detaljer. BB har bättre länk och MM har högre klass på boett och bezel. Jag föredrar nog Seikon men älskar BB och ångrar att jag sålde den. BB känns lite dressad och elegant, Seikon är mer en rejäl dykare.
Svårt val men du kommer inte bli besviken på någon av dom.
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Jag har haft en BB och har nu en MM. Bägge är riktigt fina klockor med högklassig finish och många fina detaljer. BB har bättre länk och MM har högre klass på boett och bezel. Jag föredrar nog Seikon men älskar BB och ångrar att jag sålde den. BB känns lite dressad och elegant, Seikon är mer en rejäl dykare.
Svårt val men du kommer inte bli besviken på någon av dom.
Jag ska nog helt enkelt pallra mig iväg och testa båda två :)
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Har nog nästan bestämt mig för en mm300. Det enda är att den är så himla stor.. Har varit och testat den såklart, men tycker inte riktigt att jag kan avgöra ifall den känns för stor eller inte när jag står i affären. Tilläggas ska att jag har små handleder ca 16,5 cm. Vad tycker ni som har ägt den?
 
Har nog nästan bestämt mig för en mm300. Det enda är att den är så himla stor.. Har varit och testat den såklart, men tycker inte riktigt att jag kan avgöra ifall den känns för stor eller inte när jag står i affären. Tilläggas ska att jag har små handleder ca 16,5 cm. Vad tycker ni som har ägt den?
Rätt val. Riktigt grym och mycket roligare än Tudorn. Du får köpa ett gymkort också så har du snart handleder på 20 cm. ;)
 
Topp