• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Black Bay Bronze

CEk

Omega
Så har sneglat på en sådan ett tag nu och funderar på att ge mig själv en sommarpresent. Har vi Chrono24 hittat två stycken i Monaco av samma handlare men den ena är ca 6300 dyrare. Båda är årsmodell 2018, enda skillnaden jag hittar är att på ena modellen har de skrivit 0001 efter REF-numret på ena (den billigare) men de står det även på Tudors hemsida. Nån som kan hjälpa mig bli klok på det?

https://www.chrono24.se/search/inde...eTo=-1&redirectToSearchIndex=true&sortorder=0
 

koze

Panerai
2-Faktor
Utan att ha gjort någon som helst research, har inte BB släppts med både ETA och in-houseverk? Kanske är en sån grej?
 

CEk

Omega
Utan att ha gjort någon som helst research, har inte BB släppts med både ETA och in-houseverk? Kanske är en sån grej?
Försökt googla om det men kan inte hitta info om det eller se att den har släppts med olika verk eller blivit "uppdaterad" sen den släpptes 2016.

Update: Hittade denna text nu: "Tudor was clever enough to make this new Tudor Heritage Black Bay Bronze watch with the in-house movement more than just a case material variant. Not only is the dial different - though still in line with Tudor's history of military and dive watches - but the case is also a bit larger, growing from 41mm wide in size to 43mm."
 
Senast ändrad:

koze

Panerai
2-Faktor
Försökt googla om det men kan inte hitta info om det eller se att den har släppts med olika verk eller blivit "uppdaterad" sen den släpptes 2016.

Update: Hittade denna text nu: "Tudor was clever enough to make this new Tudor Heritage Black Bay Bronze watch with the in-house movement more than just a case material variant. Not only is the dial different - though still in line with Tudor's history of military and dive watches - but the case is also a bit larger, growing from 41mm wide in size to 43mm."
Ja men det syftar väl till själva lanseringen av modellen snarare än en uppdatering väl? Kanske det du menar :)
 
  • Like
Reactions: CEk

Andyrew

Cartier
Försökt googla om det men kan inte hitta info om det eller se att den har släppts med olika verk eller blivit "uppdaterad" sen den släpptes 2016.

Update: Hittade denna text nu: "Tudor was clever enough to make this new Tudor Heritage Black Bay Bronze watch with the in-house movement more than just a case material variant. Not only is the dial different - though still in line with Tudor's history of military and dive watches - but the case is also a bit larger, growing from 41mm wide in size to 43mm."
Ja men det syftar väl till själva lanseringen av modellen snarare än en uppdatering väl? Kanske det du menar :)

Tudor black bay finns i ETA och in-house, tudor black bay bronze finns enbart med in-houseverket.
 

CEk

Omega
Enklast är väl att maila handlaren.

Har mejlat handlare förut på Chrono och aldrig fått svar, men gjorde det parallellt med den här posten nu faktiskt och fick svar för en liten stund sen. Den billigare är begagnad och årsmodell 2017. Vet inte hur det kunde bli en 2018 och ”Unworn” men påpekade det i alla fall och han hävdar att han ska ändra det.
 

JoeBravoe

Cartier
Trevligt val av klocka. Saknar ofta min.

Tänk på att lug width ligger på lite udda måttet 23mm om du är på jakt efter band. (Enda bb med det måttet tror jag)
 

CEk

Omega
Trevligt val av klocka. Saknar ofta min.

Tänk på att lug width ligger på lite udda måttet 23mm om du är på jakt efter band. (Enda bb med det måttet tror jag)

Ja gillar verkligen bronsen. Hur länge hade du din och hur blev bronset efter ett tag? Verkar ju patineras rätt snabbt, gillar dock det. Är ju en sucker för Panerais bronzo, lite annat prisläge dock. :p Jaså, konstiga mått. Dock är ju de medföljande banden riktigt snygga som tur är, men annars får man väl gå på ett custom made när det är dags för nytt! :)

Trevlig klocka! Har du provat modellen? Den är ju rätt massiv :D

Ja, har provat en. Har rätt stora handleder så 43 passar bra på mig faktiskt!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Ja gillar verkligen bronsen. Hur länge hade du din och hur blev bronset efter ett tag? Verkar ju patineras rätt snabbt, gillar dock det. Är ju en sucker för Panerais bronzo, lite annat prisläge dock. :p Jaså, konstiga mått. Dock är ju de medföljande banden riktigt snygga som tur är, men annars får man väl gå på ett custom made när det är dags för nytt! :)



Ja, har provat en. Har rätt stora handleder så 43 passar bra på mig faktiskt!
Härligt! Lycka till i jakten :) Gällande patinering av bronset finns det lite att läsa i Tudor-tråden, bl.a här https://klocksnack.se/threads/den-officiella-tudortråden.17265/page-335#post-2222036
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-tudortr%C3%A5den.17265/page-279#post-1952073
 
  • Like
Reactions: CEk

JoeBravoe

Cartier
Ja gillar verkligen bronsen. Hur länge hade du din och hur blev bronset efter ett tag? Verkar ju patineras rätt snabbt, gillar dock det. Är ju en sucker för Panerais bronzo, lite annat prisläge dock. :p Jaså, konstiga mått. Dock är ju de medföljande banden riktigt snygga som tur är, men annars får man väl gå på ett custom made när det är dags för nytt! :)
!

Patinerades snabbt. Beror ju såklart på vad det utsätts för. :)

Gillar oxå originalbanden. Här är ett band jag kompletterade med från Bulang & sons
20170831_160839.jpg
 
  • Like
Reactions: CEk
Topp