Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
No! NO! That's a bad ballerina....a bad bad ballerina!Men du hade ju precis studerat klockan.
Du ser väl exempelvis att lyspunkten inte matchar tavlans lyspasta. Många framställer BB som en "hemlig Rolex", det är den långt ifrån skulle jag säga. Pelagos känns mycket mer genomarbetad än BB.
"Hata omega" hoppas jag verkligen inte. Däremot är (och har varit sedan en tid) SMPn så otroligt vanlig så folk har nog helt enkelt tröttnat på den. Lite samma sak med Rolex Sub. Därför känns det kanske fräshare med en Tudor...Varför är det så många som förespråkar Tudorn men aldrig ägt någon av klockorna som trådakaparen frågar om?
Är det så inne att hata Omega?![]()
Hej... tre år senareTjena!
Jag heter Fredrik, kommer från Göteborg och läser ganska mycket här på forumet, men skriver inte så ofta. Nu behöver jag dock smakråd! Jag står i valet mellan en Tudor Black Bay (röd) och en Omega Seamaster, lite äldre modellen med "wave-dial" men med cal 2500. Vad tycker ni? Någon som har erfarenheter att dela med sig? Jag är ute efter en robust klocka som kan användas till det mesta, samt håller länge.
Tacksam för alla tips!
//F
Hej... tre år senare
Jag läser gamla trådar och är just nu i exakt samma sits som dig. En Seamaster Co-axial 2500D (2018) vs en ny BB röd.
Berätta om ditt val, jag har det svårt. Men skulle vilja landa mot en Tudor.