• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Black Bay

martin9z9

Omega
Bor du i Göteborg och vill hjälpa mig att köpa en Tudor Black Bay? Scrolla ner!
Tudor-Black-Bay-Blue-11.jpg

(Lånad bild från google)

Vill du anställa en 17 årig student (18, den 3 maj) som är målinriktad och snabb lärd? DÅ HAR DU KOMMIT HELT RÄTT! :D

Som sagt, en ny klocka vill inskaffas men som student är ekonomin taskig :( Varför inte då kolla om de finns någon här inne på ks som kanske behöver en sommararbetare.

Om någon faktiskt skulle vara intresserad, skicka gärna ett PM!

Ha det gött!
-Martin

(Admin får ta bort inlägget om de strider mot regler)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Eller så köper han den klockan han vill ha!

Jämför du även Fiat 500 med Aston Martin?
Hur många sjuttonåringar utan inkomst tror du kör Aston Martin? Eller kör någonting öht...

Jag menar att det är fine med drömmar men en klocka för dryga tjugo papp är kanske inte det rimligaste om man nu inte ens har en inkomst. Eller en utbildning. Eller pengar på banken.
 

Rojalisten

Panerai
Hur många sjuttonåringar utan inkomst tror du kör Aston Martin? Eller kör någonting öht...

Jag menar att det är fine med drömmar men en klocka för dryga tjugo papp är kanske inte det rimligaste om man nu inte ens har en inkomst. Eller en utbildning. Eller pengar på banken.
Sms lån? Någon?;)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Hur många sjuttonåringar utan inkomst tror du kör Aston Martin? Eller kör någonting öht...

Jag menar att det är fine med drömmar men en klocka för dryga tjugo papp är kanske inte det rimligaste om man nu inte ens har en inkomst. Eller en utbildning. Eller pengar på banken.


Det är ett intresse som mycket annat.
Har man råd med det och inte köper på sms-lån så vad är problemet?
TS vill ha råd med det, han inte vill sitta med en Tudor BB och kravbvrev från kronkalle. Han vill arbeta för sin klocka.

Hur vet du att han inte har pengar på banken?
Han kanske har det men vill använda det till vettigare saker som t.ex utbildning? Det vet endast TS själv och det vi vet är att han vill ha ett sommarjobb för att ha råd med sin Tudor BB och det tycker jag han gör rätt i.

Finns bra mycket sämre skit att köpa för pengarna, även om klockor kanske inte är det bästa.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Det är ett intresse som mycket annat.
Har man råd med det och inte köper på sms-lån så vad är problemet?
TS vill ha råd med det, han vill sitta med en Tudor BB och kravbvrev från kronkalle. Han vill arbeta för sin klocka.

Hur vet du att han inte har pengar på banken?
Han kanske har det men vill använda det till vettigare saker som t.ex utbildning? Det vet endast TS själv och det vi vet är att han vill ha ett sommarjobb för att ha råd med sin Tudor BB och det tycker jag han gör rätt i.

Finns bra mycket sämre skit att köpa för pengarna, även om klockor kanske inte är det bästa.
Fine. Varför då nöja sig med en budgetdinka som BB, drömmen kan ju lika gärna ta sikte på något med en sexsiffrig prislapp från AP, Hublot eller annat.

Men du har rätt, jag bryr mig inte. Tänkte bara föreslå Seikon som en sjukt bra variant om man nu inte har överdrivet med cash. Fel av mig.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Hur många sjuttonåringar utan inkomst tror du kör Aston Martin? Eller kör någonting öht...

Jag menar att det är fine med drömmar men en klocka för dryga tjugo papp är kanske inte det rimligaste om man nu inte ens har en inkomst. Eller en utbildning. Eller pengar på banken.
Jag ville belysa hur befängt det lät när du jämförde Seiko SKX med Tudor BB...

Resten har redan TimJohansson sagt så +1 på den.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Fine. Varför då nöja sig med en budgetdinka som BB, drömmen kan ju lika gärna ta sikte på något med en sexsiffrig prislapp från AP, Hublot eller annat.

Men du har rätt, jag bryr mig inte. Tänkte bara föreslå Seikon som en sjukt bra variant om man nu inte har överdrivet med cash. Fel av mig.
Ska han börja på toppen direkt? Vad ska han då arbeta mot?
 
D

Deleted member 5780

Guest
Grabben vill ju köpa en klocka för pengar han förhoppningsvis kommer att tjäna på ett sommarkneg.

Ser du något problem i det eller är du bara bitter?
Jag ser inga problem alls. Jag var ju till och med vänlig nog att komma med ett icke-bittert förslag på budgetalternativ som passar en sjuttonårigs tomma plånbok bättre. Det var tydligen lite kontroversiellt. Många som tar åt sig av frågan om det verkligen är begåvat att spendera pengar man inte har på grejer man inte behöver. Vi vuxna med vettiga inkomster kan ju anses vara kapabla att slösa slantarna där vi så vill, men att rekommendera en person utan pengar, jobb och utbildning att sträva efter en dinka som kostar som fem månadshyror är ju bara trams.
 

CLT

Rolex
Jag ser inga problem alls. Jag var ju till och med vänlig nog att komma med ett icke-bittert förslag på budgetalternativ som passar en sjuttonårigs tomma plånbok bättre. Det var tydligen lite kontroversiellt. Många som tar åt sig av frågan om det verkligen är begåvat att spendera pengar man inte har på grejer man inte behöver. Vi vuxna med vettiga inkomster kan ju anses vara kapabla att slösa slantarna där vi så vill, men att rekommendera en person utan pengar, jobb och utbildning att sträva efter en dinka som kostar som fem månadshyror är ju bara trams.
Bättre att köpa en fin klocka för sommarjobbslönen än att tex supa upp pengarna. Det är bra att ha mål.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Helt rätt TS att jobba hårt o sedan köpa en klocka om det är det som du vill lägga dina intjänade slantar på.
Själv sommarjobbade från 15 års ålder upp till 18 o köpte mg en Bmw...men det var längesedan...
 

Shadyboy

Cartier
Får man fråga vad det är som händer? Du svarar på varje tråd med en bokstav...
Ska vi gissa på att det jagas inlägg för att få posta i köp och sälj?

Även en närmast fantastiskt underhållande diskussion detta... killen startar en kreativ och trevlig tråd och uppvisar sunt förnuft både vad gäller sin inställning till ekonomi och konsumtion (även om man har pengar så vill man gärna kanske behålla de sparpengar man har för "viktigare" utgifter och istället faktiskt tjäna ihop till sin klocka lite vid sidan om sin ordinarie ekonomi och sedan köpa den utan en bitter ekonomisk bismak... samt att det är något speciellt att få spara/jobba lite extra för att få köpa den). Samt även till val av klocka. Det pratades om Hublot, AP och allt möjligt... hade hellre ägt denna. En klockas prislapp bestämmer inte dess faktiska värde. En klocka för 30' kan vara betydligt mer värd för den som äger klockan än en klocka för 130'. Den dyraste klockan är den man köper som man faktiskt inte vill ha... och här uppvisar TS även sunt förnuft när det kommer till klockor. Visst... rent ekonomiskt kanske man skulle sparat några tusenlappar till och köpt en rolex (baserat på andrahandsvärdet), men i vissa sammanhang funkar bara inte varumärket Rolex (sänder signaler som vissa inte gillar...). Och i en del fall kanske man faktiskt vill ha något som inte precis alla andra har. :) Tycker helt klart att TS är på rätt väg här, och hoppas att det gått bra! Man blir ju lite nyfiken på att höra hur det gått! :)
 

sveol

Cartier
Kul initiativ, hoppas någon hjälper dig. Vad är du bra på? Passa på att sälja in dig lite, det kanske hjälper :)

Förövrigt, en del tråkiga svar i tråden..
 

Tärnan

Cartier
ni som har en tudor black bay, sitter den verkligen skönt på handleden eller är ni förblindade av av dess skönhet att ni glömmer av att den känns klumpig? jag frågar eftersom jag tycker de är jättefina till utseendet och kan tänka mig att köpa en men har inte provat en på handleden än. tycker mig dock ha läst att boetten är klumpig och på bilder så ser den platt ut. förstår att detta kommer att riva upp sår hos några och det är inte avsikten. vill bara få feedback på hur boetten känns på din handled!
 
Topp