• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Chrono vs Tudor Chrono..

iFKH

Breitling
Funderar på en Tudor Chrono men eftersom mina handleder är ca 21 cm funderar jag på om en Oysterdate skulle bli för liten och en Heritage skulle sitta bättre. Nån med lite grövre handleder som kan lägga upp en bild? Gärna på Oystern...
 

Svenneboy

Breitling
En Heritage ser nog bättre ut på 21 cm handleder. Och jag råkar ha en till salu. 70330N med grå urtavla. Från slutet 2011 men sparsamt använd och i toppskick. Komplett med boxar och allt.
Hör av dej om du är intresserad
 

Portofino

Panerai
Skippa Oystern och köp en heritage blue. Ljuvlig! Och perfekt till sommarbrännan.

image.jpg
 

iFKH

Breitling
Det blev en grå Heritage.. och supernöjd. Kan dock inte släppa tanken på en oysterdate..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gnäll gnäll gnäll! Inget fel på färgerna, och på sommaren är det ju i princip ljust dygnet runt, vad ska du med lume till?
Till att börja med kan jag tycka att en klocka IRL borde se ut som på produktbilderna. Det gör inte den, IRL ser den ut som en urtvättad gammal t-shirt i färgerna. Sen kan jag tycka att om man sätter lume på en tavla och på visare så ska skiten lysa också, vad är annars vitsen?
 
  • Like
Reactions: PCB

Portofino

Panerai
Till att börja med kan jag tycka att en klocka IRL borde se ut som på produktbilderna. Det gör inte den, IRL ser den ut som en urtvättad gammal t-shirt i färgerna. Sen kan jag tycka att om man sätter lume på en tavla och på visare så ska skiten lysa också, vad är annars vitsen?
Sorry to say, men det är inte jättemånga klockor som ser ut som deras produktbilder. Jag kan hålla med om att färgerna inte är knivskarpa, medvetet eller ej. Lumen har jag inget att anmärka på.
 

paradis

Audemars
Till att börja med kan jag tycka att en klocka IRL borde se ut som på produktbilderna. Det gör inte den, IRL ser den ut som en urtvättad gammal t-shirt i färgerna. Sen kan jag tycka att om man sätter lume på en tavla och på visare så ska skiten lysa också, vad är annars vitsen?
Du menar som den här ? Är inte det " patina " lol
image.jpeg
 
Topp