• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Date/Day

aljung

Panerai
2-Faktor
Hej!

Funderar på att köpa en Tudor Date/Day och tänkte höra om det finns några erfarenheter av denna klocka här på forumet. Någon som ägt en? Vad ska jag tänka på? Någon speciell referens som är att föredra?

Jag vet att denna (kan) uppfattas som en snikvariant av en Rolex DayDate, men då jag vill ha en stål och inte har +50 k att lägga på en klocka så ser jag denna som ett trevligt alternativ.

Ös på med erfarenheter och tankar kring denna modell!

//Andreas
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Klockrent alternativ. Som jag förstått det så är det som vanligt med tudor tickar ett stabilt eta. Tåligt, får jobbet gjort. Kör!
 

falten

Cartier
Äger en 7017 och är mycket nöjd, försök hitta en med relativt schysst boett Håll utkik på visarna, kan vara relumade, om det är något du stör dig på. Min har fått ena visaren relumad...
Ett prisvärt och bra alternativ till tex daydaten, inte lika jobbigt om den får en repa eller två. Samt en större boett som jag föredrar. (38mm)


1.jpg

IMG-0257.jpg

IMG-0254.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Äger en 7017 och är mycket nöjd, försök hitta en med relativt schysst boett Håll utkik på visarna, kan vara relumade, om det är något du stör dig på. Min har fått ena visaren relumad...
Ett prisvärt och bra alternativ till tex daydaten, inte lika jobbigt om den får en repa eller två. Samt en större boett som jag föredrar. (38mm)


1.jpg

IMG-0257.jpg

IMG-0254.jpg

Jävlar vad fint ex. Aldrig gillat modellen förrän nu. Tack!
 

Johan M

Cartier
Falten, jag får inte din länk att fungera.

Jag har varit inne på att skaffa Tudors variant men jag tycker att det är svårt att få grepp om de olika modellerna. Det verkar inte ha skrivits så mycket om dem. Sitter någon på lite matnyttig information så är det välkommet.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
falten Riktigt snyggt exemplar, den ser exakt ut om jag vill den. De flesta som finns på ebay har räfflad vridring och presidentlänk. Får man fråga var du hittade din?
 
Topp