• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Day Date

Finns det någon här på forumet som har denna klocka?

Lite nyfiken på den :)
classicdateday_23010_white_62110_b_square.jpg
 

V

Cartier
Det var verkligen sura miner :) Nu frågade ju inte TS om vad andra tycker om utseendet
, utan om någon på forumet har en. Så jag antar att han tycker den är snygg och varför då såga den?
 

F-L-P

Panerai
Det var verkligen sura miner :) Nu frågade ju inte TS om vad andra tycker om utseendet
, utan om någon på forumet har en. Så jag antar att han tycker den är snygg och varför då såga den?


Det är högre status att vara missnöjd med saker (källa: Schyffert och Lindströms "ägd").
Lite likadant som att alla frågor om "är det här ett ok pris" alltid slutar i att det är för dyrt.
 

Johanw

Cartier
Även jag kolla på just day-dates men är oerhört svårt att hitta referenslistor som det finns till Rolex. Så ska man söka efter en specifik modell är det alltid detektivarbete.
 

Johanw

Cartier

Dessa har även jag hittat men är bara över ålder kontra serienummer. Inget om referens. Efter som det finns en uppsjö av storlekar, tavlor, verk, boetter osv.
Sån här info sammanställt:
The ref. 7024 had the ETA 2772 movement without quickset date.
The ref. 9080 was equiped with the ETA 2784 with quickset date
smooth bezel, 7017/0.
Rotating bezel, 7020/0.
White fluted, 7019/4. 9081/4
Gold fluted, 7019/3
 

Pistol_Pete

Panerai
Dessa har även jag hittat men är bara över ålder kontra serienummer. Inget om referens. Efter som det finns en uppsjö av storlekar, tavlor, verk, boetter osv.
Sån här info sammanställt:
The ref. 7024 had the ETA 2772 movement without quickset date.
The ref. 9080 was equiped with the ETA 2784 with quickset date
smooth bezel, 7017/0.
Rotating bezel, 7020/0.
White fluted, 7019/4. 9081/4
Gold fluted, 7019/3

Jag kan fylla på med 7017/0 som har ett modifierat ETA verk (ST någonting tror jag att det heter).
Det är just att det verket är modifierat och inte längre tillverkas som gör det så svårt att hitta reservdelar. Enligt uppgift ska ABC (Werner Koch) på Södermalm ha rätt reservdelar men jag väntar och hoppas på att Rob E löser uppgiften så jag får en riktig AD service med papper och allt.
 
Topp