• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor DLC modd - Genomförd

Update 3.
Då är vi snart på ruta ett igen.
FedEx kom på att dom inte kunde skicka mitt paket (oense om faktiskt tullvärde osv)
Det riktiga problemet var dock att en riktigt otrevlig kundservice inte kunde hjälpa till att få på nya frakthandlingar.
Så jag ledsnade mycket fort, blev ett återtag och går ut med ny transportör på måndag.....suck.....men man vet ju detta egentligen... aldrig FedEx i Sverige aldrig FedEx som privatperson
Nya tag måndag
Screenshot_20180127-113821.png
 
Update 4: Paketet i retur från FedEx idag, helt krossat ytter och inner emballage, var mycket väl emballerat, hård ytter kartong, bubbelplast, majskrokar, och ett glasögon fodral i stål längst in....vilket var helt bucklat.
Klockan verkar ha överlevt.
Dock är mitt förtroende för FedEx som privatperson och företagare helt bränt.

Nåja UPS hämtar ikväll klockan 18....tills dess...blir det lite handledstid.

15174124929941390063827.jpg
1517412513069349014889.jpg
 
F
Update 4: Paketet i retur från FedEx idag, helt krossat ytter och inner emballage, var mycket väl emballerat, hård ytter kartong, bubbelplast, majskrokar, och ett glasögon fodral i stål längst in....vilket var helt bucklat.
Klockan verkar ha överlevt.
Dock är mitt förtroende för FedEx som privatperson och företagare helt bränt.

Nåja UPS hämtar ikväll klockan 18....tills dess...blir det lite handledstid.

15174124929941390063827.jpg
1517412513069349014889.jpg
Får man fråga vad en sådan kostar, tyckte den var lite tuff i sig. Tråkigt med fedex också...
 
Update 4: Paketet i retur från FedEx idag, helt krossat ytter och inner emballage, var mycket väl emballerat, hård ytter kartong, bubbelplast, majskrokar, och ett glasögon fodral i stål längst in....vilket var helt bucklat.
Klockan verkar ha överlevt.
Dock är mitt förtroende för FedEx som privatperson och företagare helt bränt.

Nåja UPS hämtar ikväll klockan 18....tills dess...blir det lite handledstid.

15174124929941390063827.jpg
1517412513069349014889.jpg
Skrämmande hur paket hanteras! Ska bli kul att följa ditt projekt.
 
Update 5:
Då är Paketet snart klarerat i Köln och redo för export.
Behövdes dock ett samtal från UPS då dom tappat alla tullhandlingar.
Dock löstes detta smidig.
1. Dom erkände att dom sumpat dom och att dom hade rörigt...helt ok bara dom är tydliga.
2. Dom skickade en PDF mall, jag fyllde i, mailade tillbaka och ärendet var löst inom 10 min
3. Varför är det så många "röriga" ungdomar som jobbar med logistik? Som ringer och säger " Tja Mannen, det har tjorvat lite med ditt paket, smiley gubbe " WTF !? Är jordens undergång nära? Vad händer? Dom får lära sig av jänkarna "sir" är ett bra ord.
Ex "Herr L, edert paket har drabbats av våra slarviga underhuggare och har ni möjlighet att ifylla ett formulär så ska vi rikligen kompensera eder för detta intrång i privatlivet"
Haha nu tar vi TGIF.

PS: nu finns även box , bok och tag hemma.
Blir snyggt
 
Update 7:
Kort update då det inte hänt så mycket spännande än.
Blästringen blev klar förra veckan, denna vecka vankas coating och i nästa vecka kanske vi kan börja klia på ett resultat.
Vi håller ut och för att roa mig medans jag väntar så skissar jag på nästa projekt, vilket kan framkalla lite vomerings känslor även hos mig :p

Återkommer inom kort
 
Update 8: Sjukt ovärdig utan bilder faktiskt men så går det när man lämnar grejer till okända män istället för att styra upp det själv ;)
Såå coatingen är klar och centeumlänkarna i guld polerad, sen är det reassembly och skeppar från staterna i nästa vecka.
Så veckan efter det kanske vi kan få ett visual proof of concept.

Tills dess håller vi i hatten

Mvh
M
 
Update 9:
Då fick jag klartecken att dom beställda åtgärderna är genomförda och fick även en första bild på skapelsen.

Vill ni se den eller vill ni avvakta tills den kommer hem? :D
Hittade denna tråd först nu inatt, jeddrans spännande måste jag säga !
Hur du gör med bilder nu på 1.2.3... överlåter jag till de (som följt med från start) att ta ställning till :)
 
Senast ändrad:

Wow!
Riktigt snygg och härliga retrovibbar!!!!
Hoppas du blir riktigt nöjd!!
(Varför finns det ingen tummen upp-emoj här på KS?!?)

Det blev ju hur coolt som helst. Ser fram mot en bildkavalkad, men hittills två tummar upp :)

Vad roligt att ni tycker det så långt :)
Japp bild kavalkad kommer inom kort.
Ja det blev bra tycker jag, bättre än vad jag trodde. Men man måste ju hålla i den först.

Så tills nästa update

M
 
Update 11:
Då kom hon hem igår och jag fick hålla mig med att unboxa till idag då jag inte var på plats i hemmet.
Är jag nöjd med resultatet? Absolut, detta kom ut bättre än vad som var förväntat och jag är således mycket nöjd med valet att genomföra modden :)
Vi tar lite info och analys i detta inlägg så kommer bilderna i nästa.

Klocka: Tudor Sports Collection (18k/Stål)
Ref: 20023
Diameter: 41mm
WR: 15 ATM

Beställda åtgärder:
-DLC coating utom på guldet (bezel,krona,länk)
-Måla sekundvisaren röd (originalet guld)
-Full service
-Äkthetsintyg
Resultat: Alla ovanstående åtgärder genomfördes tillfredsställande.

Tidsram:
-Skickad: 18 Jan
-Åter: 13 Mars
I detta gick det nästan en vecka då den snurrade i Sverige med fedex och fick gå i retur till mig och skickas igen.

Kostnad:
-Inköp: 14k
-Åtgärder: 16k
Totalt: 30k

Analys:
Detta var tänkt som ett litet testprojekt för att göra nått lite skojigt med en klocka som kanske inte var ett helt klockrent inköp.
DLC moddade klockor har alltid fallit mig lite i smaken och detta kändes som ett lagom "test objekt" ekonomiskt och klock mässigt.
Retro flörten med svart/guld är uppenbar och kändes helt rätt vid första tanken. Dock valde jag redan från start att gå bort lite från den riktigt tungt svarta som ibland nästan kan ge ett plastigt intryck och röra mig mot det mer matta. Resultatet blev tillslut att jag beslutade att gå något blankare på boetten och mer åt "gunmetal" svart på länken. Just detta var ett litet oros moment hur det skulle bli när man själv höll i klockan men det var just detta som jag blev mest nöjd med. Det är lite svårt att fånga på bild men länken blev grym, nästan en typ av blånerad känsla som bryter av fint mot dom mer blanka bandhornen.
Sekundvisaren gjordes röd för att tona ner guldet något och ge ett trevligt helhetsintryck. Den blev riktigt fin och passade väl med konceptet tycker jag.
Så jag är nöjd, det blev ett roligt resultat som kommer att få en del handleds tid och det var väl utfört.
Svårighetsgraden på detta projekt var således låg för mig, då jag lejde allt jobb och bara betalade/gav instruktioner.
Negativt var att firman glömde returnera orginalboxen som klockan skickades i, men den är på väg hem igen om än något försenad.
Tidsramen var rimlig och det tog kortare tid än förväntat.

Tack för att ni har följt och hejat på.

Ha det gott, bilder kommer nedan.

Mvh
M
IMAG0071.jpg
IMAG0072.jpg
IMAG0073.jpg
IMAG0074.jpg
IMAG0075.jpg
IMAG0076.jpg
IMAG0077.jpg
IMAG0078.jpg
IMAG0079.jpg
IMAG0080.jpg
IMAG0081.jpg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp