• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor från Rob.E - Oli säljer klockor han inte kan leverera

Tysken

Breitling
verkar bjudas ur till 25% rabatt via @Oli här på KS. När denne herre sen inte kan leverera förekommer det undanflykter och ingen återbetalning syns till. Undra om hans arbetsgivare vet om hans undercover biz.

Föga förvånande att det är just Rob.E som gråar, men herrn verkar bjuda ut märken de inte för med.

Erfarenheter?
 
Senast redigerad av en moderator:

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
6D704837-9646-44F9-AAEC-E447EFA7F978.gif

....


Blivit lovad en Tudor GMT, betalt, skulle anlända i början av augusti....
undanförklaringar och inte heller någon retur av pengar när man velat ha tillbaka pengarna.
Om de är så att pengarna är låst i beställningen... har Rob de?
Har Oli eller någon annan kontakt säcken med guldmynt?
 

Oli

Omega
2-Faktor
För er information så var dessa beställningar långt innan jag fick jobb hos XX.
Tudorsarna som varit beställda har varit restade sedan i somras, har inte fått någon större information men har lyckats bryta ett flertal av beställningarna där återbetalning skett eller är under process just nu.

Jag kan inte styra över leveranstider överhuvudtaget och det är beklagligt att det tagit oerhört lång tid för en del av klockorna att komma fram.

Uppskattar inte att bli uthängd på detta sett, känns som det är väldigt unfair och känns som avundsjuka på att jag faktiskt hittat ett jobb som man trivs med och nu ska någon försöka kasta käppar i hjulet.

Mvh
 
Senast redigerad av en moderator:

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
verkar bjudas ur till 25% rabatt via @Oli här på KS. När denne herre sen inte kan leverera förekommer det undanflykter och ingen återbetalning syns till. Undra om hans arbetsgivare vet om hans undercover biz.

Föga förvånande att det är just Rob.E som gråar, men herrn verkar bjuda ut märken de inte för med.

Erfarenheter?
Lite mer info vore kanske på sin plats för en icke insatt som jag.
Hittar ingen aktuell säljesannons här på KS - har han svarat på köpes eller nåt sånt?
Har du alltså betalt för en klocka som inte skickats?
 
Senast redigerad av en moderator:

kmg

Patek
2-Faktor
För er information så var dessa beställningar långt innan jag fick jobb hos.

Tudorsarna som varit beställda har varit restade sedan i somras, har inte fått någon större information men har lyckats bryta ett flertal av beställningarna där återbetalning skett eller är under process just nu.

Jag kan inte styra över leveranstider överhuvudtaget och det är beklagligt att det tagit oerhört lång tid för en del av klockorna att komma fram.

Uppskattar inte att bli uthängd på detta sett, känns som det är väldigt unfair och känns som avundsjuka på att jag faktiskt hittat ett jobb som man trivs med och nu ska någon försöka kasta käppar i hjulet.

Mvh
Men så att jag fattar rätt. Du har agerat mellanhand, plockat handpenning, förmedlat vidare klockor som du plockat ut och skurit emellan lite för brödfödan?
 
Senast redigerad av en moderator:

Oli

Omega
2-Faktor
Men så att jag fattar rätt. Du har agerat mellanhand, plockat handpenning, förmedlat vidare klockor som du plockat ut och skurit emellan lite för brödfödan?
Det är tyvärr inte heller korrekt. Önskar jag hade tjänat pengar på det. Har hjälpt folk med samma intresse som jag att få det dom ville utan att bränna hål på plånboken tack vare att jag haft en bra kontakt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fast det är väl inte bara dessa Tudors det handlar om @Oli ? Har själv fått PM från flera medlemmar som undrar om de ska låta dig förmedla Breitling åt dem. När de skrivit i Brattetråden att de letat Breitling så har du varit snabb med att skicka PM och erbjuda bra pris.

Vet inte var du får avundsjukan ifrån, detta handlar ju om att du är skyldig flera personer pengar och att du har varit det under väldigt lång tid utan uppklarande.
 

Jofaaa

Cartier
Lite mer info vore kanske på sin plats för en icke insatt som jag.
Hittar ingen aktuell säljesannons här på KS - har han svarat på köpes eller nåt sånt?
Har du alltså betalt för en klocka som inte skickats?
Flertalet gånger jag lagt ut köpesannonser har oli svarat på dessa med erbjudanden om nya klockor till gråhandlarpriser. Jag har dock aldrig gjort affär med honom, så kan inte svara på den delen om han är GG. Men att han handlar med gråade klockor absolut.
 

Jofaaa

Cartier
Det är tyvärr inte heller korrekt. Önskar jag hade tjänat pengar på det. Har hjälpt folk med samma intresse som jag att få det dom ville utan att bränna hål på plånboken tack vare att jag haft en bra kontakt.
Det där är ju dock inte sant. När vi förhandlade om priset för Speedy en gång så kom vi fram till ett pris, sen drog du dig ur för du ville ha ett högre pris för annars skulle du sälja till breakeven. Så visst har du tjänat pengar. Sluta med onödiga trams lögner
 
  • Like
Reactions: JLW

Oli

Omega
2-Faktor
Fast det väl inte bara dessa Tudors det handlar om @Oli ? Har själv fått PM från flera medlemmar som undrar om de ska låta dig förmedla Breitling åt dem. När de skrivit i Brattetråden att de letat Breitling så har du varit snabb med att skicka PM och erbjuda bra pris.

Vet inte var du får avundsjukan ifrån, detta handlar ju om att du är skyldig flera personer pengar och att duhar varit det under väldigt lång tid utan uppklarande.
Tudor omega och breitling hade jag kontakter på. De kunder som väntat har varit extremt tålmodiga och väntat riktigt länge, nu blev det inte som tänkt och beställningarna är brutna och återbetalning har skett eller är på väg.

Ja har varit skyldig @sherwan pengar privat tidigare men det blev också uppklarat så du har ju inte stenkoll.

Mvh
 

Oli

Omega
2-Faktor
Det där är ju dock inte sant. När vi förhandlade om priset för Speedy en gång så kom vi fram till ett pris, sen drog du dig ur för du ville ha ett högre pris för annars skulle du sälja till breakeven. Så visst har du tjänat pengar. Sluta med onödiga trams lögner
Det var för att jag inte ville betala för att du skulle få en klocka iom jag fick ett högre pris från ad. Är väl en självklarhet?
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tudor omega och breitling hade jag kontakter på. De kunder som väntat har varit extremt tålmodiga och väntat riktigt länge, nu blev det inte som tänkt och beställningarna är brutna och återbetalning har skett eller är på väg.

Ja har varit skyldig @sherwan pengar privat tidigare men det blev också uppklarat så du har ju inte stenkoll.

Mvh
Om man räknar en saknad och betald Tudor som löst...? Njaa... är nog fel.
Men tror det bästa om folk och försöker vara positivt inställd här, litar på att du ordnar det med antingen en Tudor eller pengarna tillbaka om det inte finns klockor.

Angående nya jobbet är jag nog beredd att hålla med Oli. dumt att blanda in de i detta läge.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Han postade för 50min sedan att han saknar en Tudor...

”undanförklaringar och inte heller någon retur av pengar när man velat ha tillbaka pengarna”.

Låter ganska ouppklarat.
Det där var en beställning precis som dom andra och hade inget att göra med det jag var skyldig sherwan innan. Det löstes, sedan gjordes en till affär och den klockan har inte blivit levererad, än.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Om man räknar en saknad och betald Tudor som löst...? Njaa... är nog fel.
Men tror det bästa om folk och försöker vara positivt inställd här, litar på att du ordnar det med antingen en Tudor eller pengarna tillbaka om det inte finns klockor.

Angående nya jobbet är jag nog beredd att hålla med Oli. dumt att blanda in de i detta läge.
Herregud
 
  • Like
Reactions: JLW

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Absolut! Bra att hålla tråden överskådlig så det blir en tydlig bild.
Av ett upprepat beteende med stora skulder, mer eller mindre tillfälliga.

Det går kanske att ljuga så man tror sig själv men @Oli har nog missat att PM-funktionen går att använda till annat än att sälja klockor, nämligen att informera om och be om råd om köp som gått snett. Hyfsat vanligt med sådana PM, detta handlar inte om enbart Sherwans Tudor.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Av ett upprepat beteende med stora skulder, mer eller mindre tillfälliga.
Det går kanske att ljuga så man tror sig själv men @Oli har nog missat att PM-funktionen går att använda till annat än att sälja klockor.
Varför inte använda det för att kontakta mig personligen om man har funderingar då?
 
Topp