• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor glamour date-day

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snubblade över denna. Aldrig sett den innan. Modellen kom tydligen 2010.
39mm. Misstänker att det kostar i runda slängar 15 000kr.
Finns med lite olika urtavlor och två sorters visare.

tu188_im.jpg


DSC_5764.jpg


tu207_im.jpg

tu207-1.jpg


Så vad tycker vi?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Gillar den inte speciellt mycket.
Tycker inte visarna matchar boetten som är rund nog.

Länken ser också konstigt ut.

Om man tittar i Tudors utbud så blir man förvånad över hur många modeller dom faktiskt har :)
 

Sond

Patek
Har lite svårt för de moderna Tudor. Just denna skulle vinna på andra visare och få bort "Rotor, Self-winding" Känns som de vill understryka något nytt eller unikt. Automatic skulle passat bättre.
 

Ricrob

Patek
Har lite svårt för de moderna Tudor. Just denna skulle vinna på andra visare och få bort "Rotor, Self-winding" Känns som de vill understryka något nytt eller unikt. Automatic skulle passat bättre.
Håller med här, dessutom ser det förjävligt ut ned den svängda texten. Som en glad mun. Vem vill ha en glad mun på urtavlan?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tanken är väl att textens form ska matcha dagvisningen. Jag tycker det funkar. Håller med om länken och om den överstas visare, men den undre på länder hade funkat.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag gillar verkligen Day-Date looken, speciellt i Rolex-tappning, men...
På den här klockan tar verkligen texten över Hela urtavlan:
liten Tudor text under loggan och skippa Self Winding Rotor texten så hade det gett ett mycket trevligare intryck:)
 

vonhall

Rolex
Har i regel väldigt svårt för Tudors design! Men den här får jag nog ändå beteckna som skaplig i designen. Kan säkert med tiden gå över till snygg :)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Ser lite skumt ut i proportionerna... Men svårt att bestämma sig utan ha sett amatörfoton eller på riktigt
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den
Ser lite skumt ut i proportionerna... Men svårt att bestämma sig utan ha sett amatörfoton eller på riktigt
ser onekligen hög ut och glasringen ser lite väl bred ut. Håller med dig om att det vore roligt med amatörbilder. Det finns ju knappt några bilder att tillgå även om klockan sålts sedan 2010 vilket är lite konstigt.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag tycker den är snygg.

Har lite svårt för de moderna Tudor. Just denna skulle vinna på andra visare och få bort "Rotor, Self-winding" Känns som de vill understryka något nytt eller unikt. Automatic skulle passat bättre.
Den där texten har hängt med sedan åtminstone 60-talet. Tror snarare de håller kvar vid den därför, än att de vill understryka något nytt :)
 

svesam

Rolex
Sällar mig till skaran som ger den tumme upp!
Gillar att Tudor behållit sitt klassiska "designspråk"
med galet stor text .

Skulle trivas i min låda :)

/Daniel
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag tycker den ser väldigt tunn ut (=bra) kanske bara är en synvilla någon som vet tjockleken?
 
Topp