• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor glamour date day

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hej !
Jag är ny på forumet och funderar på att köpa en Tudor glamour date day.
Är det någon här som har en sådan som kan berätta om vad han tycker om sin klocka ?
Är det t.e.x quickset a la Rolex på dagen och datumet...
Känns klockan solidt byggd och tja... Lite sådant vore roligt att få veta

Tack på förhand, Andreas
 

joF

Panerai
Tudor-klockor är i min mening toppen! Dock har jag ingen erfarenhet av klockan du pratar om, bara om märket i allmänhet :)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Inte heller jag har erfarenhet av modellen, men de använder i allmänhet ETA-verk, och day-date bör i såfall ha ett 2836-2, vilket har quickset av dag och datum.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Hade kunnat vara något OM den hade mycket mycket mindre text, andra visare och snyggare länk :)

Screen+Shot+2013-10-06+at+10.11.25+AM.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Quick set är ju standard sedan länge så allt annat vore skandal.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tack för svaren, nja jag tycker visarna är helt ok och att dagens modell inte har räfflad ring och heller inte 'Date Day' på urtavlan kan jag leva med. Jag undrade mer ifall verket är pålitligt och inte drar sig alltför mycket jämfört med andra klockor i denna prisklass.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för svaren, nja jag tycker visarna är helt ok och att dagens modell inte har räfflad ring och heller inte 'Date Day' på urtavlan kan jag leva med. Jag undrade mer ifall verket är pålitligt och inte drar sig alltför mycket jämfört med andra klockor i denna prisklass.
Du betalar delvis för märket. Finns säkert någon Certina eller tissot som har samma ETA för 1/3 av priset.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Certina och Tissot har båda daydate modeller för mycket lägre pris som herr Jönsson säger. Kollla på klockia.se. Men det är inte lika koolt som Tudor ;)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Ja jag visste om Certinan, visst är den fin men inte det jag tänkt mig. Tudor klockan kostar runt 22000:- nu och det passar min budget precis.
 

tedlapidus

Cartier
jag hade en,
mycket fint ur med sina 40mm ,byte den för en vintage datejust rakt av som såldes fort efter ,
men ändrade mig och köpte denna utan day, för 19500kr 2010.
men köp inte från krons ur ,dåligt service och dyrare , bättre pris :ebay .de eller rob engström .


1Ek6frp.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Har nu fått erbjudande att köpa en Rolex Datejust i stål med jubilée länk för 21000:-.
Jag vet att den är äkta, så nu får Tudorn vara kvar i butiken. Jihoo !!!!
 

Konsul

Cartier
Men är det bara jag som tycker att Tudor glamåår gör riktigt fina dressur? Ingen på forumet verkar ha några känslor. Är glamour (vidrigt namn, jag vet...) bara en dålig lillebror? Har ni inte sett de eleganta dragen...? Snart bär de dessutom på in-house...
 
Topp