• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor Jumbo 7024/0, Ovanlig vintage tank, Seiko 7a38-705a

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Byter gärna till mig en mer eller mindre möglig svarttavlad vintagedressare på ca 34 mm, och/eller en schysst klockförvaring i form av winder (gärna för 2 eller flera) med separata platser för ytterligare ur, eller klocklåda och winder separat, och/eller 9315 länk, och/eller ljust camonato (grå/svart-vitt), i bruksskick, pengar upp el. ner beroende på byte.

Har även lite vintageinserts, för dig som är trött på att gå runt med ett serviceinsert ;) , till salu här... https://klocksnack.se/threads/update9-10-vintage-inserts-gmt-master-16753-sÅlt-pepsi-1675-0-sub-1665-fatfonts-x-2-3-st.44200/


Kommer förmodligen ångra detta lite också, men wtf... nu kör vi :)

Samtliga klockor fungerar bra, men bruksspår och patina finns!


Finnes:

(SÅLD!) Vintage Tudor jumbo (ca 38mm i diameter, dvs liknande case som en vintage Rolex Milgauss) från ca -71, ref 7024/0, 20mm lugs. Kommer på Rolexlänk 7836 (11 bitar + en lös extra) med 382 ändlänkar (som även passar bra till andra Rolex/Tudors modeller), i bruksskick. Håller tiden inom ca +-5 s/dygn. Nya packningar och trycktestad, för några dagar sedan! Patina och bruksspår finns lite här och där, men mycket fet och skarp boett. Om inte opolerad, så snudd på, skulle jag vilja säga. Bevels, fasningar, skarpa vinklar och kanter finns kvar! Den perfekta vintage allroundklockan IMHO! Grymt mögelalternativ till en Omega Aqua Terra IMHO. Inte för stor/sportig, och inte för liten/dressig. Ingen servicehistorik eller andra tillbehör!

(SÅLD!) Önskar 13,9k + valfri frakt!
















Daxitank. Stor och grymt cool ovanlig vintagedressare från ca 30-talet. Art deco med s.k. "exaggerated/exploding dial/numbers" á la "The great Gatsby". Måtten är ca 40 x 25 mm exkl. kronan, vilket är betydligt rejälare än de flesta andra vintagetanks. Håller tiden bra, men har dock inte kunnat mäta jättenoggrant, då den ju inte har sekundvisare :) Patina - JA! :) Kommer på det passande bruna vintage crocot i helt ok skick. Ingen servicehistorik eller andra tillbehör!

Önskar 8k + valfri frakt







(SÅLD!) Cool och rejäl Seiko 7a38-705a från -84. Dessa ska tydligen vara bland de första analoga quartzkronograferna som gjordes! Just denna är hyfsat ovanlig med sitt lite råare utseende, vridbar klickande bezel och gula/blekt orangea inslag. Ca 41 mm i diameter exkl. krona och knappar. Allt fungerar bra, och håller tiden snudd på perfekt. Nya packningar och trycktestad, för några dagar sedan. Patina och bruksspår finns lite här och där, men inget som jag tycker stör på en sån här toolis :) Kommer på rasslig men skön originallänk med extra länkbitar. Sliten gammal Seikobox i plast kommer med, om så önskas. Vet ej om den är original till just denna klocka. Ingen annan servicehistorik eller andra tillbehör!

(SÅLD!) Önskar 1500 kr + valfri frakt











Mer bilder och info skickas gärna på begäran. Jag och varan finns i Stockholm. Först till kvarn gäller som vanligt, och referenser finns bl.a. här https://klocksnack.se/threads/theargonaut.10238/! Priset går naturligtvis att diskutera något, om du är trevlig, smidig och snabb. Mejla bud, frågor, synpunkter på objekt eller säljare, förolämpningar mm., eller släng iväg ett PM.

Returpolicy: Ingen retur om affären görs upp f2f. Vid frakt; Full returrätt inom 24 timmar efter mottagande, om skicket väsentligen inte skulle överstämma med beskrivningen och bilderna, eller om varan skulle vara finare än vad som beskrivits ;) Varan ska vara i exakt samma skick som när den mottogs, och skickas endast tillbaka med försäkrad frakt, som jag då naturligtvis står för.

Reserverar mig för eventuella felskrivningar, samt förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen.
 
Senast ändrad:
Topp