• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor nr 5 - där satt den?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tudor är ett märke som ligger mig varmt om hjärtat.

För knappt ett år sedan skaffade jag denna, inte helt obekant kanske?

Nr 1

e7y3e2ez.jpg


Mycket omtyckt och möglig pjäs. Den utgick efter ett tag till förmån för nåt annat som till slut ersattes av nr 2

7e5ure7e.jpg


Nr 2 har varit med mig i ett halvår säkert men lämnar inom kort.

Under resans gång så blev det en kort romans med nr 3

qe3yty7a.jpg


Vilade mig från vintage Tudor nån månad sen kom suget igen och jag köpte vad jag trodde var en keeper, Smurfen;

Nr 4

yjapahah.jpg


Efter bara 3 veckors intensiv romans så var det en KS-are i förskingringen som erbjöd mig något jag inte kunde motstå så nr 4 fick lämna till förmån för;

Tudor nr 5

5ape2uve.jpg


En 7021 från sent 60-tal gissningsvis. Tjock och fin med battlescars :)

ypu6y9ym.jpg


ze2yta4u.jpg


urehu9y4.jpg


Galet tophat-plexi :)

u6ubasu4.jpg


Kanske är jag hemma nu? Vi får se. Hursomhelst så är jag mycket nöjd.

Tack Bomier för en trevlig och mycket smidig affär :)

Close up på originalkrona

a4yna2ad.jpg
 

MAK

Friends of KS
Riktigt fin den där nr 5!

Hur många stålares skulle de krävas för att få köpa den av dig? Eller, nu när du hittat din keeper ;) vad kostar en motsvarande fining ute på marknaden?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite sjukt att inga rolexsubbar ger mig habegär, men att jag blir sugen så fort jag ser en snowflake. Ser kanon ut (såklart).
 

KMS

Rolex
Spännande resa! Synd att nummer 1 var kanske lite väl möglig annars gillar jag skarpt gulnande index. En snowflake känns som den coolaste Tudor modellen faktiskt.
En Tudor sub med mercedes händer känns det som den står på egna fötter? Kan historien bakom den, men överlag är den ju rätt lik en Rolle:).
 
Topp