• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor - Only watch 2015

DrDre

Patek
Tudor (och massor av andra tillverkare också) har donerat en klocka till en välgörenhetsauktion, Only Watch 2015. Tillverkad i ett enda ex. Vad säger ni? Egentligen gillar jag inte retro och inte fake patina heller för den delen, men jag måste säga att jag tycker den är rätt cool. Om modellen kom ut på marknaden i deras ordinarie sortiment skulle den nog sälja rätt bra.





 

maxmol

Panerai
Håller med om att den är rätt cool. Fejk-patinan är onödig.

Varför man inte gör re-vintage klockorna 40mm med handmålades index i vitt är bortom mig. Det som är coolt är det inte har en crown guard och chapter ring. Mycket mer än så behöver man inte för en cool vintage känsla.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Håller med om att den är rätt cool. Fejk-patinan är onödig.

Varför man inte gör re-vintage klockorna 40mm med handmålades index i vitt är bortom mig. Det som är coolt är det inte har en crown guard och chapter ring. Mycket mer än så behöver man inte för en cool vintage känsla.
Håller verkligen med - fejkpatina är en av dem sakerna som jag blir galen på med re-vintage/retroversioner av gamla klockor.:wtf:
 
Topp