• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor Pelagos box och tillbehör

Nike355

Basic
Hej!
Köpte idag en ny Tudor Pelagos på Krons och reagerade först när jag kom hem och jämförde med box och tillbehör jag har till andra Tudor jag har att jag inte kände igen boxen jämfört med de jag sett tidigare och heller inte nu när jag jämför med bilder på nätet. Det var inte med någon "sleeve" till boxen heller. Reagerade också på att det inte var med någon hållare till cert och instruktionsbok utan att certet låg löst i boxen och att det inte var med någon instruktionsbok alls, endast en liten bok om garantin.

Bifogar bilder på boxen och skulle uppskatta om någon vet om detta är korrekt box till Pelagos så de har ändrat dessa boxar nyligen? Är det också någon som vet om Tudor slutat med hållare till cert? Instruktionsboken utgår jag ifrån att de har glömt lägga med för Tudor kan inte gärna ha slutat med dessa?

Jag bryr mig normalt sett inte jättemycket om box och tillbehör utan det viktiga är givetvis klockan men köper man en ny klocka av en AD tycker jag den ska vara komplett med samtliga korrekta tillbehör.

Bilagor

• Box1.jpg
    Box1.jpg
    107 KB · Visningar: 285
  • Box2.jpg
    Box2.jpg
    118.1 KB · Visningar: 292
  • Box3.jpg
    Box3.jpg
    172.6 KB · Visningar: 287
Låter ju märkligt... Skulle nog kontakta Krons och kolla med dom om jag vore du

Tack för svar!
Tycker också det hela är lite konstigt och har inte varit med om detta när jag köpt ny klocka tidigare. Kommer givetvis kontakta dem men har inte superkoll själv vare sig gällande om boxen är korrekt eller om Tudor slutat med hållare till certet så vill gärna kolla här om det är någon som vet närmare gällande detta.
//Niklas

Det där tror jag är fel Box, ingen av mina Pelagosboxar har sett ut så. Men de kan ju ha ändrat sig. Pratat med krons än?

Senast ändrad:
Yesbox! @snoozarn har en lika dan box som jag har till min femradiga Pelagos! Om de inte ändrat nyligen har du fått fel. Instruktionsbok ska också med.

Fick du med gummit och förlängaren?

Senast ändrad:
Min Pelagos kom med nedan och såldes med nedan - attans, vad denna klocka är saknad ibland!
Tudor Pelagos (1).JPG

Grattis till nyköpet!

Tudor har gjort om sina boxar, sen vet jag inte om Pelagos är uppdaterad än. Den boxen du visar fick jag med min BB Chrono i oktober förra året.

Sen har jag också fått info om att de slutat med certhållare och att det ligger löst, tror det var så med min BB Chrono. Däremot ska du ha med instruktionsbok är jag nästan 100 på.

Tack till samtliga för svar.

Verkar vara en del oklarheter kring vilken Box det skall vara och vilka tillbehör som ska följa med.

I detta fall slutade det med att köpet gick tillbaka vilket dock inte hade med boxen att göra utan att klockan hade ett konstigt skallrande ljud för sig som inte kändes som det skulle vara. Andra Pelagos som fanns tillgängliga dock i svart hade inte detta ljud och jag har inte hört det från någon annan heller.

All heder till Krons som backade på affären och jag letar nu en ny blå Pelagos då jag fortfarande vill ha en.

Mvh
Niklas

Tillbaka
Topp