• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Pelagos eller Eterna Royal KonTiki GMT?

Wenger

Omega
Hej!

Sitter just nu inne på en Tudor Pelagos som jag köpte ny från Krons i vintras. Jag köpte den för att jag gillar sportur med gummiarmband. Har egentligen velat ha en typ Hublot Classic Fusion men då budgeten inte tillät det var Pelagosen ett perfekt val. Det följde ju även med en titanlänk vilket inte gjorde saken värre...

Nu har jag börjat kolla på IWC Ingenieur 3239 för att jag gillar designen och att den kan fås med både gummi och länk.

Mitt i allt letande så dök Eterna Royal KonTiki GMT upp. Jag såg den här på forumet utannonserad av Sami A. Min fråga är. Vad tycker ni, ska man behålla Pelagosen eller satsa på Eternan? Eternan tycker jag är grymt snygg men jag är osäker på vart märket står sig i förhållande till Tudor? Är det någon som kan ge sin syn?

Lånad bild!

2987765c_xxl.jpg


Lånad bild!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jo Eterna är bra grejer och visst är den snygg. Men Tudorn är nog ett bättre alternativ om man ser till andrahandsvärde
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du skulle såklart haft en poll, men det kan du lägga till i efterhand genom att redigera.
Alla kommer svara Tudor och så gör även jag.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag kom in här bestämd på att det ska fanemig vara Tudor.
Men sen såg jag Eternan. Den är snuskigt snygg alltså!

Jag behåller mig fortfarande på Tudor, men Eternan var ruskigt fin!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det där är Eternas nya med in-house verk, ellerhur?
Beroende på hur andrahandsmarknaden ser ut om något år, kan det vara en kul klocka att plocka upp om den går billigt jämfört med nypris...
Om jag skulle välja någon av dem att köpa ny skulle det bli tudor.
 

Wenger

Omega
Tack för alla åsikter :) Behåller Pelagosen sen ska jag testa IWC Ingenieuren och se vad jag föredrar mest :) Tyvärr är den ju lite dyrare...;)
 
Topp