• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Pelagos

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Har nu bestämt mig att nästa klocka som ska få förgylla min arm blir en Tudor Pelagos.
Kollar man runt på priserna på detta "dunderur" är det stor varaiation.
Uret.se tar nästan 27' medan handlare med fysisk butik tar närmre 33'?
Kollar man USA osv ligger den runt 25'.
Har ni bra erfarenheter av Uret.se? Tänkte med support vid ev problem osv?
 

JayJay

Rolex
Jag har själv inte handlat. Det finns dock rätt mkt skrivet här och på övriga internet. Använd sökfunktionen och Google så får du bra svar. Som "svar" på din fråga hade i a f jag inte tvekat att använda just uret.se om jag valde att vända mig till gråhandeln.
 
Har nu bestämt mig att nästa klocka som ska få förgylla min arm blir en Tudor Pelagos.
Kollar man runt på priserna på detta "dunderur" är det stor varaiation.
Uret.se tar nästan 27' medan handlare med fysisk butik tar närmre 33'?
Kollar man USA osv ligger den runt 25'.
Har ni bra erfarenheter av Uret.se? Tänkte med support vid ev problem osv?

Mitt tips är att först försöka pruta lite hos den fysiska butiken, kanske hamnar närmare 27 är du tror...

Strunta i USA, tull och moms äter upp det du tror du sparar...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Är det bara nytt som gäller? Går ju att få beggade för en riktigt bra peng annars.

Den här finns på Köp och sälj nu, men har sett den gå för 20k tidigare.
https://klocksnack.se/threads/2012-tudor-pelagos.21883/

Har kollat på denna, men sitter på en klocka som måste säljas först tyvärr.
Dom var inte intresserade av att ge mig det budet som jag drömmer om i inbyte, vilket jag förstår då dom kommer sälja min befintliga klocka vidare direkt och vill givetvis tjäna någon krona där också.
Sen är suget efter en ny stort och kan man knäcka loss en ny för 5000:- mer känns det rätt.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Har kollat på denna, men sitter på en klocka som måste säljas först tyvärr.
Dom var inte intresserade av att ge mig det budet som jag drömmer om i inbyte, vilket jag förstår då dom kommer sälja min befintliga klocka vidare direkt och vill givetvis tjäna någon krona där också.
Sen är suget efter en ny stort och kan man knäcka loss en ny för 5000:- mer känns det rätt.

Nytt är ju alltid roligare :) Testa att gå in till en AD och pruta lite så tror jag du närmar dig priset på Uret.se trots allt.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Får prova det.
Har ju Carlssons ur här i Helsingborg som är återförsäljare av Tudor.
Hade känts bra att köpa den av lokal AD för framtida service osv.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vad tycker du om materialet och hur tycker du att den sitter på handleden, med tanke på tyngden?
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Sitter idag med en Aerospace 07, även denna i titan och trivs bra med den, men vill ha en ordentlig dykare.
Har aldrig provat denna på armen. Kan man begära att en AD ska plocka hem en klocka bara för man ska kunna prova den?
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hahaha.. hade ju varit en snäll sak att göra.. Får nog åka förbi och prata med dem efter jobb och kolla först vad dom säger om priset.. Kan dom gå ner till en behaglig nivå är det ju intressant att ta hem den, men köra med öppna kort.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Någon som vet en AD som har Pelagos hemma i landet?
Jobbar som resande och är runt om i landet hela tiden.
Ska upp till Skövde imorgon bla.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Någon som vet en AD som har Pelagos hemma i landet?
Jobbar som resande och är runt om i landet hela tiden.
Ska upp till Skövde imorgon bla.

Tillhör inte pelagos standardsortimentet? Alla AD's för tudor som jag har besökt har haft Pelagos'en i skåpet iallafall :) Så det bör inte vara några problem.
 
Rob E har en på lager vad jag vet!

Jag själv hade gått till en AD alla dagar i veckan än Uret.se
Det känns bara fel att köpa något som en ny klocka för den pengen över nätet.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Fanns inte hemma i Helsingborg.. Hade en del andra Tudor, men inte just Pelagos.
Ev får dom hem nu i beställningen från "Bazel"
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Mitt tips är att först försöka pruta lite hos den fysiska butiken, kanske hamnar närmare 27 är du tror...

Strunta i USA, tull och moms äter upp det du tror du sparar...


Håller med, öppna munlädret och köp från AD.
Du kan inte kräva att de sänker priset, men du kan alltid fråga om det går att prata lite om det :rolleyes:.
Som MK säger så kommer du nog betydligt närmare 27 än du tror och dessutom så får du klockan på direkten och behöver inte vänta i flera veckor på att Uret får in den.
 

emilarne

Cartier
Fan är lite sugen på en sån här också.. Är det någon som vet om alla levereras med länk också kommer med gummi? Gillar tanken på gummi i sommar ;)
 

Maxim

Cartier
Börjar även jag bli mycket sugen på denna klocka. Ni som äger den / har ägt den. Hur känns det med titden, bättre eller är det något ni börjat störa er på? Testade den en hel del i Malmö och jag fullständigt älskade den.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Börjar även jag bli mycket sugen på denna klocka. Ni som äger den / har ägt den. Hur känns det med titden, bättre eller är det något ni börjat störa er på? Testade den en hel del i Malmö och jag fullständigt älskade den.

Hade den på mig i en vecka.

Bar den enbart på nato, och störde mig inte på något.
I mina ögon är Pelagosen en fullträff, och hade jag inte redan haft en strykklocka så hade den nog fått stanna.

Den är stor, men väl avvägd. Bra utformad boett, med relativt smala bandhorn och fina fasningar på kanterna.
Hela klockan är matt, och det gör mig glad.
 

Maxim

Cartier
ImageUploadedByTapatalk1399282702.604703.jpg


Så här ser den ut på mig. Flyger det?


//Maxim
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1399282685.575187.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1399282685.575187.jpg
    10.4 KB · Visningar: 80

Maxim

Cartier
Hade den på mig i en vecka.

Bar den enbart på nato, och störde mig inte på något.
I mina ögon är Pelagosen en fullträff, och hade jag inte redan haft en strykklocka så hade den nog fått stanna.

Den är stor, men väl avvägd. Bra utformad boett, med relativt smala bandhorn och fina fasningar på kanterna.
Hela klockan är matt, och det gör mig glad.

Tack för svaret. Var det något fel på länken tyckte du?
 
Topp