• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Tudor Prince Oysterdate 75203 (SÅLD) & Tudor Submariner 75090 (minisub)

Epicure.watches

Silver
2-Faktor
Pris
18 500 - 45 000 SEK
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Till salu finns två riktigt härliga vintage Tudor.

Tudor Prince Oysterdate SÅLD!
Ref.nr.:
75203
Storlek: 34mm
År: 1984
Uppvridning: Automatisk
Bandbredd: 19mm
Tjocklek: 10mm
Lugg till lugg: 41mm
Material: stålboett med 14kt bezel och krona
Glas: Akryl, finns lite hairlines men går enkelt att polera bort
Urtavla: Svart
Band: vikt Tudor jubilee-länk med Tudor viklås. Passar upp till 18,5cm handled (M10, Steelinox, 6248-19. Ändlänkar märkta 597)
Tillbehör: Box från Gripenbro
Övrigt: Bakboett och krona märkt Rolex. Lugholes.
Skick: Bra skick för sin ålder. Pläteringen något sliten på fyra länkbitar närmast låset, men inget jag stört mig på. Ingen servicehistorik men håller tiden väl och drar upp mjukt och fint.
Pris: 18 500 kronor

Tudor Submariner (s.k. Minisub)
Ref.nr.:
75090
Storlek: 36mm
År: 1992
Uppvridning: Automatisk
Material: stål
Urtavla: Svart
Band: 12 länkbitars vikt Tudor Oysterlänk 9315 med Tudormärkt viklås och 383b ändlänkar.
Tillbehör: inga
Övrigt: Bakboett och krona märkt Rolex. Matt "T Swiss T"-tavla. Målade index. Tritium. Lug holes. Köpt i februari här på forumet för samma pris. Länk till tidigare annons: https://klocksnack.se/threads/tudor-submariner-75090-pb-3.173963/
Skick: Servad november 2021 med 2 års garanti från urmakaren. Spår av användning finns, men överlag i jättefint skick förutom ett litet nagg i glaset vid klockan 11. Inget jag stört mig på men vill man byta kostar nytt glas runt 3kkr. Lite lume på sekundvisaren har försvunnit men urmakaren rekommenderar inte att byta den.
Pris: 45 000 kronor

Inga byten denna gång. Ren försäljning.
Jag och klockorna finns i Sundbyberg/Stockholm. Betalning via Swish.
Ses F2F eller skickas mot förskottsbetalning om du har goda referenser här på Klocksnack.
Min referenstråd: https://klocksnack.se/threads/epicure-watches.76800/
Fler bilder skickas självklart på begäran.

Skärmavbild 2023-08-11 kl. 12.56.49.png
Skärmavbild 2023-08-11 kl. 12.57.09.png
Skärmavbild 2023-08-11 kl. 12.57.37.png
Skärmavbild 2023-08-11 kl. 12.57.45.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp