• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Prince Oysterdate Jumbo 1976 ref9080/0

gbhsthlm

Breitling
Hej!

köpte den här Tudor för några år sen. Den funkar klockrent certifikat stämmer med klockan serie nr mm.

De endast som jag är lite nojig med är armbandet. Är inte 100% säkert att den är äkta. Bifogar lite bilder så kan ni gärna komma med lite input!

Som jag ser länken så saknas det referens nr i slutet av armbandet, där boetten (tror jag det kallas för) joinar armbandet. Det är äkta stål! Rolex logga plus text i låset är graverad och inte målad...
Då är min fundering om den är så pass gammalt att dom gjordes så?

Tack för hjälpen så önskar jag er en trevlig dag!

5B21C3E0-E747-4B89-99B1-C4F660FF5030.jpeg
4C2E94AD-13ED-440F-A448-32C397CDB3C3.jpeg
1D63E856-E8FF-49FA-AB0E-428AAE7E68F1.jpeg
6A220C00-9ED2-4F69-AB58-EB91E0016C72.jpeg
AAB76C24-6202-4EBC-AADA-3CA6A8757D83.jpeg
61A96782-3A1F-4F8A-B270-64086A2A94DA.jpeg
C3FE64CB-9344-47E4-8BA3-4CBCC3333CDA.jpeg
7D4665DD-E676-41B5-B64C-B908CCD2CF08.jpeg
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Den länken hör inte till klockan, denna typ av länkar är för moderna Datejusts mm. Dock är jag osäker på äktheten på din länk. Har ej koll på moderna referenser.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Vill minnas att den här diskuterats tidigare på forumet, vart har du köpt den?

Jag är ganska säker på att den länken inte är äkta iallafall och om jag minns rätt är det vad som sades vid tidigare diskussion också!
 

gbhsthlm

Breitling
Vill minnas att den här diskuterats tidigare på forumet, vart har du köpt den?

Jag är ganska säker på att den länken inte är äkta iallafall och om jag minns rätt är det vad som sades vid tidigare diskussion också!

Hej hejsam!

Precis, men blev lite oklart då det kom svar då och då :) Klockan köptes i en butik i Malaga, Spanien! Fick alla papper med mig: certifikat, box samt registerutdrag hos polisen!
 

gbhsthlm

Breitling
Vill minnas att det diskuterades en tradera annons då, har du försökt sälja den?

Stämmer! Nu såg jag några svar som jag såg aldrig innan :) Jag skrev ett PM till dig som du kan gärna kolla på :)
Få hoppas att någon rolex expert dycker in här och förklarar om armbandet är äkta eller inte. Klockan är endå värderat runt 30.000kr (utan armband)! Men ska inte ut i försäljning en så länge...

*Angående försäljning i tradera... nope! Dock hade någon tagit bilderna från en spansk sida där den låg utt för försäljning och försökte sälja den på ebay! Butiken anmälde detta... nu finns klockan hos mig iaf!
 
Topp