• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor Prince Oysterdate, Small rose, servad, 6,9k. (En ny bild)

URsinne

Audemars
2-Faktor
Pris
6900 kr
Returpolicy
Om något väsentligt skiljer från beskrivning inom 24 tim.
Bilder Skickat
  1. Ja
Såld för begärt pris.

En Tudor Prince Oysterdate från ca 1967-68
som var sista året för denna modellen med rosen på tavlan om jag minns rätt.

Patinerad men frisk Tudor. Verket servades runt 2019 och går bra. Roulettedatum, vartannat datum rött och vartannat svart. Datumsifforna, kanske de flesta, med nötning av olika grad i färgen/trycket.

Tavla med ålderstecken, mindre scratch, några prickar osv, inget särskilt stort eller märkvärdigt. Något mer silverfärgad/sunburst än vad det ser ut på bilderna. Originalglas med några måttliga sprickor, syns på bild. Klart och fint annars utan smårepor. (Nåt litet skräp/ludd ser det ut som under glaset ser jag när jag kollar i kameran, inget som påverkat funktionen)

Boetten med sedvanliga bruksspår och nötning från 50 år+ men inget märkvärdigt. Guldlunett/glasring. Original Rolexronan "skruvar in" och stoppar som tänkt, dock mer av bajonettfattningskaraktär nu som det brukar bli men funkar och inget som verkar bli sämre i första taget. Boetten är 34mm´s.

Ett bra 19mm Rios-band sitter på, inte så jättemycket använt .

Går fint och startar lätt. tidsmässigt har inte märkts några anmärkningsvärda avvikelser.

Fungerande och charmig Tudor vintage till överkomligt pris. I övrigt se bilder.

Under självkostnadspris. I priset ingår också rekfrakt till ett värde av ca 150 kr, spårbart och försäkrat. Ej byten.

Omdömestråd finns och hittas på mitt användarnamn på den sidan här på forumet.

Kalibern 2484 är korrekt. Rotorn bytt till en utan Tudortext som utbytesdel.

Betalning helst via swish.


TudorSR11w.jpg



TPOD3w.jpg


TPODXw.jpg


TPOD01w.jpg


TPOD-Bw.jpg


TPOD-Mwj.jpg
 
Senast ändrad:
Topp