• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor Ranger 36 mm

Ricksand

Basic
Var förbi PK-huset idag och testade en Ranger 36. Tyvärr fanns den inte inne på länk, men jag uppfattade den som att den bärs betydligt större än 36 mm. Jag har också varit lite avert mot 39:mm då den känns för stor och oproportionerlig, så denna nyhet känns som ett riktigt bra köp. Jag har tidigare valt bort tex Explorer 36 mm för att den varit för liten men som jag skrev bärs Tudor större och är helt plötsligt ett bra alternativ för mig!

Vad är era tankar om denna?

Bilagor

• IMG_3254.jpeg
    IMG_3254.jpeg
    462.7 KB · Visningar: 10
Bärs, som du skriver, större än motsvarande Expy. Lite skarpare case, och som jag upplever det i alla fall "mer" metall. Håller också med om att tavlan på 36 upplevs liiite mer proportionerlig jmf. 39.

Prövade svart 36 och Dune 39 under gårdagen, och tyckte bägge var sjukt bra!

Tycker den nya Rangern i 36mm, både svarta och dune är grymma. Dessutom får du T-fit snabbjustering med Rangern vilket Explorer saknar. Om du dock köper Rangern men egentligen vill ha Explorer kommer du inte vara nöjd.

Var förbi PK-huset idag och testade en Ranger 36. Tyvärr fanns den inte inne på länk, men jag uppfattade den som att den bärs betydligt större än 36 mm. Jag har också varit lite avert mot 39:mm då den känns för stor och oproportionerlig, så denna nyhet känns som ett riktigt bra köp. Jag har tidigare valt bort tex Explorer 36 mm för att den varit för liten men som jag skrev bärs Tudor större och är helt plötsligt ett bra alternativ för mig!

Vad är era tankar om denna?
Jag har tyckt modellen varit trevlig och tänkbar för egen del. Dock i begagnat skick för att inte förlora för mycket vid försäljning. Urverket är jag lite osäker på. Kan det sitta ett selitta i den? Jämför du med Explorer 1 vinner den senare i ett klart bättre urverk. Samtidigt finns Explorer numera i 36 mm, 39 mm och nu även i 40 mm.

In-house verk. MT5400, en mindre version av MT5402 som finns i 39mm.
Verkar som ett riktigt stabilt verk, COSC, 70h gångreserv och ett riktigt no date verk, alltså inga spökpositioner på kronan.

Tillbaka
Topp