• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Ranger 9050

luddviig

Panerai
Hej!

Går i tankarna att köpa en Tudor Ranger 9050. Har läst mycket på internet att det görs mycket fakes och frankens. Så har hittat en som jag tror är äkta och ser väldigt bra ut men skulle vilja ha lite input från er här på klocksnack!

IMG_3180.JPG
IMG_3183.JPG
IMG_3179.JPG

Så vad säger ni? Ser allt okej ut?
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Den har ju inget som skriker franken men det är nog att betrakta som en chansning att köpa Ranger dessvärre. Jag har inte vågat slå till på någon än.
Cool dock, och det kanske man ska nöja sig med. Skulle den visa sig vara legit så är det en bonus.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Kanske relumad, indexen ser lite ojämna ut?

Behöver ju inte vara en nackdel iofs.


Skickat från min Commodore 64
 

Mr Chance

Kalmar
Hittar heller inget som skriker fake/franken. Men en koll med Ross är aldrig fel och han svarar, kan ta lite tid, men han svarar. Har du en länk till annonsen?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Utmaningen med Rangern, tycker jag, är den samma som med Rolex Explorer 5500. Båda är i grund och botten en standardmodell, som fått en egen tavla utan att referensnumret ändrats. Därför blir det så svårt att veta om klockan "föddes" så, eller om det är en standardmodell som senare har fått en Ranger- (Explorer-) tavla. Orginal, eller ej.

Därför resonerar jag som wundlander

A
 
Topp