• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Ranger

Mr Chance

Kalmar
Finns det någon på forumet? Är det någon som kan något om den modellen som ni vill dela med er av? Jag vet att de flesta man ser ute till försäljning är fakes eller franken. Men om jag på allvar skulle börja jaga en, vilka är fallgroparna, var ska jag leta, vad ska de kosta etc etc?
 

frere

Audemars
2-Faktor
Hmm...34 mm, knasig timvisare, tjogvis av tveksamma på marknaden och en tavla med texten "Prins Ostrondatum - Ridande polis".

Klart jag gillar den!

Kan egentligen ingenting om modellen, men om man börjar med att grovsortera bort alla uppenbart konstiga, röda, med rosor, fel mellanrum i texten osv. blir det kanske inte fler kvar att ta ställning till än att man kan lufta dem för diskussion i tråden?

Ranger II är också cool. Ännu knäppare visare, integrerad länk och en stackars 1603-ring som grädde på moset:
1lIgOfB.jpg

Edit: En av de bästa grejerna med min 7016 är att den heter Ostronprinsen. Gillar tudornomenklaturen.
 
Topp