• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor Snowflake

Mr Chance

Kalmar
Tudor Snowflake ref nr 94110 tillverkad 1980 enligt serienumret. En beater i opolerat (om den någon gång är polerad vet jag dock inte) skick vilket innebär repor och ett par skrapmärken, bland annat på kronan och ett kronskydd, så kallad patina. Jag tycker luggarna är tjocka och boetten har en fin form.

Indexen är orangea och visarna något ljusare i tonen, tror dock inte de är bytta. Tavlan är en så kallad "moon dial" pga alla dimplar och "kratrar" som tidens tand skapat. Jag tycker gången är acceptabel då jag inte är fanatiker vad gäller gångavvikelse. Dock visade senaste 24 timmarskontrollen att verket går ca 16-17 sek för fort. Så en service kanske vore bra. Mätning av gångreserven pågår och i skrivande stund tickar den på fint, 27 timmar efter att jag placerade den i lådan. Jag kommer uppdatera annonsen med korrekt gångreserv då den stannat.

Lite bilder.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Pris: 26k med nato och noname Oysterlänk enligt bild. Priset är inkl frakt el f2f i Mälardalen.

Synpunkter och frågor på PM, glada tillrop i tråden :)
 
Topp