• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor Submariner 75090 *Nytt pris*

mglaum

Panerai
Pris
0
Returpolicy
-
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej KS!

Till salu är min Tudor Submariner 75090 som har varit i min ägo senaste elva månaderna. Jag säljer den då jag köpt en Sea Dweller 116600 och inte riktigt kan legitimera två dykare under samma tak.

Perfekt för kvinnliga klocksnackare, er respektive eller för personer som jag med lite tanigare handleder alternativt som ett insteg i en spännande värld.

Modell: Tudor 75090 Submariner (Prince Oysterdate)
Specifikationer: 36mm i diameter, 37mm med krona, 10mm tjocklek, 200m/600 ft, 44mm L2L. Kommer utan box eller certifikat, men den kommer med extra länkbitar samt servicekort och kvitto från Rob Engström från service mars 2017 och är med andra ord fortfarande under garanti. Anpassat ETA 2824-2 top grade, lug width 18mm.
75090 vs 75190: 75090 har i motsats till 75190 en bi-directional bezel, som inte klickar, painted markers i tritium samt safirglas. Därtill har den Rolex-märkning både på baksida case samt krona.
Länk: kommer på originallänk, 913, Tudors sköld på spännet, producerad av Rolex precis som boetten, kronan, kronhals, glas, packningar, bezel och så vidare. Jag har >16 cm handled och en passar mig väldigt fint, därtill finns det länkbitar samt justeringar som kan göras i låset. Vikta länkar som sig bör.
Skick: Den är i väldigt gott skick, inga repor eller dylikt. Däremot finns det hairlines vilket är fullt förståligt givet att klockan i fråga nästan är 30 år gammal, dock inget jag reflekterar över. Erhöll service i mars 2017 från Rob Engström där ett antal delar byttes ut, kan skicka bild på vilka delar om intresse finns. Den är med andra ord fortfarande under garanti. Den har använts stadigt av mig sen jag köpte den. Det man bör veta, vilket inte på något sätt är viktigt för mig men eventuellt för potentiella köpare är att under service så byttes krona och bezelring ut, samt att jag köpte till länk, den är med andra ord ny. Service landade totalt på 12500 varav 4500 för länk. Jag kan dock inte se någon diskrepans mellan dom "nya" delarna och dom äldre. Tavlan vandrar från mörkt svart till brunaktigt och grå.
Retur: 24 timmars retur om det skulle vara något som inte stämmer.
Pris och byte: Priset sätter jag efter den generella prisbilden för PRE-2000 Tudorklockor samt klockans goda skick och nära servicehistorik. Enligt Chrono24 samt Ebay så ligger den absolut billigaste 32000 SEK men då i relativt dåligt skick samt utan servicehistorik. Merparten av 75090 återfinns mellan 32000 och 38000.
Pris: 29000 > 28000 > 27000 SEK
Bytesvärde: 30000 > 29000 > 28000 SEK
Intressanta byten: Sexsiffrig Rolex Oyster Perpetual och Rolex Datejust i 36/34mm, mindre dressare, Universal Geneve pre-89, Rolex Bubble Back, Explorer, Citizen Aqualand, diverse Seikos, GS, Doxa, mindre Panerai, vintage Heuer, Rolex GMT, big block, vintage Sub, etcetera, det är bara att höra av sig, jag bits inte. Jag kan både gå upp och ner i mellanskillnad.
Transaktion: Swish eller F2F i Stockholm, jag bor i Vasastan.
Frakt: Jag står för frakt.
Serienummer: 31*, det vill säga bör vara första generationen från 1989-1990. Korrigera mig gärna om ni har mer information.
Referenser: Länk.

Edit: Noterade att det inte är möjligt att ändra en annons efter en viss tid, därför kan jag inte lägga upp nya bilder. PM:a mig om ni önskar att se fler bilder på den.

Var vänlig se bilder nedan:

_1020154.JPG

IMG_20171110_074348.jpg

P1020074.JPG

IMG_20171022_114057.jpg

mms_20170306_153529.jpg


Hör av er om ni har några frågor.

Med vänliga hälsningar,

Mglaum.

Tack till KS för ett grymt jobb och för annonsplats.
 

Bilagor

  • ref.jpg
    ref.jpg
    35 KB · Visningar: 261
Senast ändrad:
Topp