• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes/Bytes Tudor Submariner Snowflake 94110 PB

EHedin

Silver
2-Faktor
Pris
56000
Returpolicy
Ingen retur vid F2F
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej! Säljer min flinga. Saxar in info från tidigare ägare (KSare) som jag fått när jag köpte klockan, samt med tillägg från mig.
Klocka levereras med servicepapper.

Tudor Submariner 94110 ”Snowflake” från 1980-81. Rolex boett, krona, caseback och länk. Boetten är i fint skick för åldern och har fina former (inget/sparsamt polerad).

Länken är en Rolex 93150 med 380 ändlänkar. Kronan på spännet har sett en del polering/wear. Passar handled upp till 19cm samt har dykarförlängning i låset.

Bezel är utbytt någon gång på någon service under dess ~55 år. Bezel i bra skick, sitter dock fast (centrerad kl. 12).

Klockan har fått service 2024-04-29, alltså inga konstigheter, allt fungerar bra. Trycktestades då till 100m, även om jag själv inte haft den i vatten så är det skönt att veta att den ska klara det trots åldern. Papper finns på utförd service.

Tavlan har blivit renoverad, index och visare har blivit relumade. Såvitt jag kan se, så kan jag knappt se spår av målningen utöver att texten ”Swiss” inte är placerat/skrivet på samma sätt som på originaltavlan. All övrig text ser ut att vara original och ej ommålat. Så min gissning är att man målade om ytterdelen av tavlan i samband med fix av index. Index ser mycket krämiga och fina ut, de har blivit målade med luminova, så de lyser i mörker. Visare har blivit relumade med luminova, matchar index fint och lyser i mörker.

En riktigt trevlig och nyligen servad Snowflake för en överkomlig peng.

Helst F2F affär i Stockholm och gärna goda referenser. Betalning med Swish, kan även tänka mig byte mot annan Tudor eller Rolex.

Bilder färska från idag och några från arkivet.
IMG_0031.jpeg

IMG_0029.jpeg

IMG_0025.jpeg

IMG_0027.jpeg

IMG_0028.jpeg

IMG_0023.jpeg

IMG_0026.jpeg

IMG_0024.jpeg

IMG_1662.jpeg

IMG_0364.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka