• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Tudor Submariner "Snowflake" -Tillbakadragen

Ryttaren

Rolex
Kollar om det finns intresse för min fina mögelfria flinga från ca -76. Serienummer: 84xxxx, referens: 9411/0

Servad och renoverad på Rob Engströms i Juli (1 års garanti), se kvitto nedan vad som är gjort. Håller tiden finfint, ca -5s per dygn. Passade på att byta plexit till ett 5513 utan bubbla för att få en snyggare och cleanare look. (enligt mig). Enkelt och hyfsat billigt att återställa till bubbla om nån skulle vilja det (har ett originalglas som medföljer). Trycktestad till 200m.

93150 oysterlänk (P stämpel, ca 1991) som har viss stretch och 580 ändlänkar. (lägger upp bättre bilder på länken till helgen).
Tim och minut-visarna är relumade vid nåt tillfälle. (dock ingen lume kvar).

En kul grej är att min klocka varit fotomodell för Gear Patrols artikel om Tudor Sub. Har ingen aning när detta skett men man ser på t.ex visarna, lume-dot och märkena på baksidan att det är samma klocka. Kan lägga upp bild på baksidan till helgen.

http://gearpatrol.com/2012/04/18/timekeeping-icon-volume-4-tudor-submariner/

Inga byten aktuellt denna gång. Några KS Referenser finnes.

PM:a vid frågor eller önskemål om fler bilder.
Kan visas i västerås kvällstid och stockholm/järfälla flera dagar i veckan dagtid.

Edit: inga tillbehör medföljer (förutom det begagnade orginalglaset).

Pris: 25.000:-


Na2xB6V.jpg


hGNltkm.jpg


xIUiK3x.jpg


U3EykLO.jpg


Pt4UNQ0.jpg


vs25YXf.jpg


0A4clgp.jpg
 

Ryttaren

Rolex
Har insett att jag inte vill skiljas från flingan. Trodde inte jag var så fäst vid den, men jag är säker på att jag skulle ångra en försäljning Jag är ingen flippare, det kan jag konstatera. :rolleyes:

Tack för titten, och att ingen knep den :p

Hmmm...undrar om mitt förhållande klarar att jag förlorar min Rolex oskuld med en såld njure? :meh:
 
Topp