• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Submariner

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Finns lite olika Tudor Subs, någon speciell referens du är intresserad utav?
 

Johanw

Cartier
Köpte en för att känna mig in på om en Rolex var aktuell men den var så bra att jag inte vill byta ut den. Möjligen är den vikta länken det jag är mest missnöjd med. Föredrar solid men bara att byta. Kör mycket nato så lider inte.

WP_20140503_17_11_41_Smart.jpg
 

tudors

Omega
Tack! Ser bra ut! Vikten är faktiskt också det jag varit en aning skeptisk till men diggar den annars. Kanske införskaffar mig en här i dagarna vid lyckat köp.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Finns en ganska bra uppsjö kunskap om Tudor här på KS så bara ask away det du vill veta så tror jag nog du kommer få bra svar!
 

tudors

Omega
Jag kikade på den men är en aning skeptisk till utan cert. Har hört av mig och frågat om senast service på 14060:n, något mer man bör fråga?
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
service räcker väl. Du kan väl räkna med att om du ska bära den med avsikt att hålla koll på tiden bör en service göras snart... Men dra till med att pruta 10% så lägger du 4' på en service. I gott skick kan du bli av med den för 30', torde inte vara några problem
 

Virrevet

Omega
Fasen, såg Hodinkee på tuben nyss när de besökte Tudor och denna kom upp utan vidare förklaring på vad det va för nån. Man får bara veta att det är en 79000 ref från slutet 80-talet som borde vara en 79090 enligt ref-listan ovan. Men när man googlar hittar jag inget rött över huvudtaget, endast blått.. Jag blev rätt nyfiken och vill såklart veta mer nu, nån som sitter på nån bra info? antar hursom att klockan är super-rare..
Skärmavbild 2017-02-24 kl. 23.20.56.png
Skärmavbild 2017-02-24 kl. 23.26.41.png
 

Simpatico

Rolex
Fasen, såg Hodinkee på tuben nyss när de besökte Tudor och denna kom upp utan vidare förklaring på vad det va för nån. Man får bara veta att det är en 79000 ref från slutet 80-talet som borde vara en 79090 enligt ref-listan ovan. Men när man googlar hittar jag inget rött över huvudtaget, endast blått.. Jag blev rätt nyfiken och vill såklart veta mer nu, nån som sitter på nån bra info? antar hursom att klockan är super-rare..
Skärmavbild 2017-02-24 kl. 23.20.56.png
Skärmavbild 2017-02-24 kl. 23.26.41.png
För mig att det var en typ test eller prototyp klocka.
Inte helt säker. Men hursom en väldigt läcker klocka.
 
Topp