• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gammelranger.
20160519_191737.jpg

Jag har sett på lite olika ställe att den även finns med rose dial ? Är det extremt ovanligt ?

Varför tar Tudor bort rosen på tavlan på BB,en ? :( Har lite svårt för den nya nitade länken också.. i övrigt gillar jag dom nya modellerna skarpt! men jag tycker det känns som dom har börjat mjölka BB framgången aningen mycket.

Hej alla Tudorfans. Har spanat på Tudor Pelagos en tid och funderar på att skaffa en nu till sommaren som komplement till min Omega Speedmaster. Den har en toolighet som jag gillar skarpt och som passar mig ganska bra. Att den sedan växer ytterligare på ex grönt eller blått Isofrane (fanns en bild på grönt Isofrane tidigare i denna tråd) gör ju inte saken värre. :)

Är dock nyfiken på hur prisläget är hos AD i Sverige. Finns det prutmån hos handlarna nu för tiden och vad kan man i sådant fall hoppas komma ned i eller håller de sig till listpriserna (som jag vill minnas att jag läst att Rolexhandlarna många gånger gör)?

Hej, jag tänkte köpa en black bay. Köpa nu eller invänta den nya som kommer till sommaren? Hur hade ni resonerat?

Jag vill tro att denna kombo är ovanlig. Men jag tycker det flyger! Ska jag ha den såhär?

image.jpeg

image.jpeg

Eller kanske såhär?

image.jpeg

Eller tråkigt (men snyggt) såhär:

image.jpeg

Vad säger församlingen om Tudor Heritage Ranger? Är det bra värde för pengen trots målade index och ETA 2824? Låg en ute beg. och funderade att köpa. Camo-Natot verkar ju grymt.

Vad säger församlingen om Tudor Heritage Ranger? Är det bra värde för pengen trots målade index och ETA 2824? Låg en ute beg. och funderade att köpa. Camo-Natot verkar ju grymt.
Jag har haft en och jag gillade den väldigt mycket! Många tycker att den är lite stor med sina 41 mm och visst hade den varit mer smutt med 39 mm eller kanske ännu hellre 36. Men det är något med den klockan... Jag kommer nog att ha en sådan igen.

Min paketöppning av klockan. https://klocksnack.se/threads/paketöppning-tudor-heritage-ranger-79910-bildtungt.43280/
WP_20150902_15_50_54_Pro.jpg

Haft en också. Vette fan varför jag sålde den. Målade index och härliga raka ändlänkar inkl camot gör den klockan till vad den är!

image.jpeg
image.jpeg
God kväll
Köpte en Tudor chrono Heritage på grannforumet i februari.
Klockan var köpt på en nätauktion ( Konkurs), full set uttagen dec 15.
Klockan har ett tag börjat gå ca 2min per dygn för fort.
Lämnade därför in den på Rob E där jag blev mkt bra bemött.
Klockan behövde avmagnetiseras.
Då jag hämtade klockan så står det Ingen garanti...Märkligt då det är väl s k världsgaranti 2 år efter köp oavsett var klockan är inköpt?
/ Anders

Haft en. Tror det är samma klocka som både @Moorflax och @micke_s haft haha! Jag gillade den. Grym finish som alla Tudor-klockor. Coolt med avsaknad av ändlänkar. Natot var snuskigt fint. Passade bra på läder. MEN klockan var för stor för min smak. 41 mm och tunn glasring gjorde tavlan på tok för stor och gles då den har ganska få detaljer.

Tillbaka
Topp