• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tullavgift med DHL

rogart-63

Patek
Hur funkar det med tullavgiften när man får ett paket med DHL? Står att jag ska betala tullavgift och moms. Men ingen räkning eller inbetalning. Kommer det senare?
 

CLT

Rolex
Både DHL och Fedex skickar ut faktura ett par dagar efter. Ups och Posten brukar vilja ha innan eller vid utlämning.
 

paradis

Audemars
När min klocka skulle skickas med ,Fedex , så ringde dom ock ville ha betalt för moms/ tullavgift, då skulle dom leverera klockan. Betalde direkt, ock klockan kom nästa dag...........;)
 

rogart-63

Patek
För 60 USD kan du slippa tull. Ska enligt lag vara värde över 500 sek för att kräva förtullning.
Ska ifs vara märkt som gåva, men du kan ha tur.

Tror summan är 300:- som är gränsen idag . Står Watch parts på paketet tror jag . Var en lapp där det stod att varan skulle förtullas.Om jag går in på tullens sida och skriver in så blir summan 124 kr. Ligger säkert en lapp i lådan idag .
 

freno

Omega
de gånger jag har beställt från usa med dhl har de antingen haft med sig en kortterminal eller så har de tullat åt en och som sagt tidigare fått en faktura någon dag efter.
 

rogart-63

Patek
de gånger jag har beställt från usa med dhl har de antingen haft med sig en kortterminal eller så har de tullat åt en och som sagt tidigare fått en faktura någon dag efter.
Frågade snubben från DHL som kom om det var nåt jag skulle betala. Men han hade ingen aning. Sa bara att jag skulle betala tull.
 

rogart-63

Patek
240,50 blev slutresultatet. Räkningen kom idag. 50 kr av det i hanteringsavgift.
Halva kostnaden av pryteln i tull och moms m.m. Slår hårt när summan inte är så hög.
 
Topp