• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tung skönhet!

R0B

Panerai
Idag var jag på besök i huvudstaden och passade på att gå in hos Rob Engström. Jag funderar på en Datejust II och ville testa om 41mm känns för litet.
Tyvärr var det ganska rensat på Rolexhylla pga kända tråkigheter, men istället för en Datejust fanns denna skönhet på 41mm.
image.jpg


Brutal klocka som väger som en mindre personbil(och kostar som 2). Sjukt snygg färgkombination också. Tänkte jag skulle dela med mig av bilden.

Måste också tacka för ett trevligt bemötande hos Rob Engström!
 

R0B

Panerai
Haha, eller hur!? Det är ju bara slå till! :)

Hade jag haft oförskämt mycket pengar så hade det varit ett givet köp, den är riktigt mäktig. Framför allt vikten, otroligt tung i platina.

Nu har jag siktet inställt på en Datejust 2 halvguld med grå/grön urtavla istället. Fantastiskt fin även den.

41mm tyckte jag passade hur bra som helst. Har sedan tidigare en 43.5 och 45.5, men vill ha en lite nättare klocka också.
 
Topp