• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tunna ut samlingen

Ola G

Silver
Hej
Jag heter Ola och är klockoman.

Är det ngn som vet hur man gör när man minskar ner antalet klockor?
Jag rensade förra året och sålde av ett drygt tiotal men nu verkar det som om de kommit tillbaka i antal och dessutom tagit med sig förstärkning
HJÄLP!!!!
Mvh
Ola G

PS Bild på senaste inköpet och, ja på bilden är det mannens arm som skrivit inlägget DS
rolex gröön.jpg

Jag har satt en gräns för mig själv att jag måste ha varit intresserad av en klocka i minst ett halvår innan jag får köpa den. Och då menar jag intresserad på riktigt - att varje vecka ha läst om den, kollat på reviews, bilder osv. På så vis har jag lyckats hålla samlingen rätt slimmad.

Annars är ett tips att handla dyrt och att lägga alla ägg i en-tre korgar.

För visst är det charmigare att ha ett fåtal riktigt bra klockor med en personlig anknytning till än en låda fylld av noname mög, mecha quartz och övriga spontanköp?

Önskar jag kunde hjälpa. Har länge sagt att jag ska downsiza, både i antal och storlek. Säljer av, sen köper jag den där 43mm dykaren eller annat som jag inte borde.

Ojoj vad jag känner igen mig i din sits. Var fast i samma problem förut, men löste det genom att köpa en klocklåda med plats för det antalet klockor som jag verkligen ville ha. På det viset fick jag ner antalet klockor och ”1 in = 1 ut” blev en ny regel i mitt samlande.

Tillbaka
Topp