• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tusentävling, vinn ett NOS-Tropic Style och ett Natoband!

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag vet inte om man ska gratulera eller beklaga men jag har nu spenderat åtskilliga timmar här och skrivit tusen inlägg.

Det började med att jag skulle sälja min Omega SMP-300 i vintras och min Breitling Duograph Windrider. Hade tröttnat på dem efter många år och tänkte få loss lite stålar och köpa mig nåt billigare att slita på. Slögooglade lite och hittade Steinhart som jag tyckte såg bra ut och hade automatiskt ETA liksom min Omega.
Omegan.jpg

bild 4.JPG

Ivrig och otålig följde jag mitt valspråk, ("Köp först och sälj sen...") och köpte jag innan jag lyckats sälja nån av dem. Hann dock knappt få Steinharten på armen innan jag, smittad av K.S, sålde iväg igen. Direkt spritade jag handleden;) och sprang och köpte en Rolex 5513 här på forumet. Tack för den Jörgen N !!!
spindel.JPG


Omegen och Bratten försvann och efter det har det fullkomligt ballat ur. Planen att bara ha en slitklocka sprack totalt och nu har jag istället ett dussin vintageklockor som behöver kärlek och omtanke. Mitt behov av en hobby och ett bunkrande av identitesstärkande livsstilsmarkörer var tydligen oerhört starkt och väntade på att bli väckt. Tack för det K.S!

IMG_2343.JPG
bild 2 (1).JPG


Nu till den oerhört genrösa tävlingen. Den av er som har den vintagedykare i störst behov av ett par nya band kommer att få ett 20mm Nato samt ett oerhört läckert 19mm Tropic Style band med OS-ringar på. Lägg upp en bild på din gamla (äldre än 25år) dykarklocka med nuvarande band så kommer jag att välja den som är i störst behov av nytt band. Tävlingen är (som alla jag försökt vinna här på K.S.) fullkomligt korrupt och riggad. Det går självklart att överklaga och tjata sig till tröstpriser. Ni har sjukt lång tid på er att presentera er klocka. Onsdag 10/9 kl.21 stänger tävlingen och dagen efter kommer vinnaren att presenteras med pompa och ståt. Lycka till!

bild 1.jpg
 

Bilagor

  • steinhart.jpg
    steinhart.jpg
    56.4 KB · Visningar: 88

jabla

Sarlacc
Tack för att du förgyllt vår tillvaro med bilder på dina underbara vintage kronografer. Skulle vilja påstå att 867 av dina inlägg hållit en kvalitet över medel och 153 av dessa var helt lysande.
Sen skall vi inte glömma bort din fantastiska innovation zig-zag håltagning i de hemslöjdade klockarmbanden, när man väl provat förstår man inte hur man klarat sig utan tidigare.

Min Tudor från -62 har ju lugholes och med ett tropic på skulle jag bli kung i bassängen :)

WP_20140907_002.jpg
 

Camo00

Patek
Tack för att du förgyllt vår tillvaro med bilder på dina underbara vintage kronografer. Skulle vilja påstå att 867 av dina inlägg hållit en kvalitet över medel och 153 av dessa var helt lysande.
Sen skall vi inte glömma bort din fantastiska innovation zig-zag håltagning i de hemslöjdade klockarmbanden, när man väl provat förstår man inte hur man klarat sig utan tidigare.

Min Tudor från -62 har ju lugholes och med ett tropic på skulle jag bli kung i bassängen :)

WP_20140907_002.jpg


Hoppas vid gud att Du inte menar DEN basängen, jabla... :stop:


On topic, så stort Grattis Gummo till 1000 inlägg och en väldigt trevlig samling!

Tropic-bandet MÅSTE vara mitt, efter att jag fick hem den här lilla pärlan på ett nytt, klatschigt rött nato... :drowning:

dsc_9980-jpg.52099
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Grattis Gummo!

Håller med jabla om dina roliga inlägg och ditt försök att handla bokhyllor på blocket men landar en DJ:)
Det är bara att fortsätta i samma anda mot 2000!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Grattis! Fin samling kronografer du samlat på dig. :)

Just nu ett Schletet nato ! Ge mig tropic! :happyhappy:
Tack! Jadu Orre, vad säger man om det där bandet... Du är i allafall klart kvalificerad till tävlingen och går vidare till nästa omgång...


Tack för att du förgyllt vår tillvaro med bilder på dina underbara vintage kronografer. Skulle vilja påstå att 867 av dina inlägg hållit en kvalitet över medel och 153 av dessa var helt lysande.
Sen skall vi inte glömma bort din fantastiska innovation zig-zag håltagning i de hemslöjdade klockarmbanden, när man väl provat förstår man inte hur man klarat sig utan tidigare.

Min Tudor från -62 har ju lugholes och med ett tropic på skulle jag bli kung i bassängen :)

Tack, blir rörd av fina ord och du pga av detta och den fina bilden i bakgrunden vidare till nästa omgång. Men bandet är inte tillräckligt fult och till den där trevliga lilla rackaren så förordar jag en gammal oysterlänk så klart.


Grattis mannen :) Bra jobbat!

Brukar kunna fixa en del passande band, men just denna har jag gått bet på... än så länge ;)

Tack! Du vadar väl till knäna i fin-natos och Tropicband. Dessutom är den den länken inte tillräckligt ful å pryder den hårda ryssen rätt bra. Sorry men du ligger risigt till i tävlingen.


Hoppas vid gud att Du inte menar DEN basängen, jabla... :stop:


On topic, så stort Grattis Gummo till 1000 inlägg och en väldigt trevlig samling!

Tropic-bandet MÅSTE vara mitt, efter att jag fick hem den här lilla pärlan på ett nytt, klatschigt rött nato... :drowning:

Tackartackar! Det var ett vansinnigt fult band. På min gamla Montdor dessutom:) Tvi-satan... Oavsett vem som vinner så kommer jag se till att Montdoren får nåt mer anständigt att ta på sig.



Grattis Gummo!

Håller med jabla om dina roliga inlägg och ditt försök att handla bokhyllor på blocket men landar en DJ:)
Det är bara att fortsätta i samma anda mot 2000!

Tacktack! Släng upp en tävlingsbild nu också:)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Förlåt lovar att jag inte ska göra om det .Men Camo00 fick välja på några olika och han tog det röda . Så jag tycker han skall betala :eek:

Det är väl inte helt enligt forumets regler att börja böta folk för fula armband men man gör inte så mot en äkta Montdor! Börjar ändå lika en riktigt riggad tävling när nån ställer upp med en av mina gamla klockor. Way to go Camo00!
 

jabla

Sarlacc
TackTack, blir rörd av fina ord och du pga av detta och den fina bilden i bakgrunden vidare till nästa omgång. Men bandet är inte tillräckligt fult och till den där trevliga lilla rackaren så förordar jag en gammal oysterlänk så klart.

Fattade inte att bandet måste vara fult, det är ett original Rolex croco och således för fint och synd att bada med. Behöver ett badband om jag skall slippa skämmas i plaskdammen. Som tack för att jag gick vidare lägger jag upp en bild med tidsenlig länk, hittade inget oyster så det blev flexlänk. :)

WP_20140907_003.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Grattis, kul läsning och finfin tävling! Jag antar att min DD inte räknas som dykare.

Tack! Den går väl att bada med men där kliver jag in som stilpolis. 19mm Tropic med Nato-ringar eller bond-nato på DayDate är något jag helst vill slippa se på dagens enda klocktråd. Sorry, your out (om du inte mutar dig tillbaka in i tävlingen förstås...)
 

Apansson

Torpare
Tack! Den går väl att bada med men där kliver jag in som stilpolis. 19mm Tropic med Nato-ringar eller bond-nato på DayDate är något jag helst vill slippa se på dagens enda klocktråd. Sorry, your out (om du inte mutar dig tillbaka in i tävlingen förstås...)

Jag är dock en sån person som anser att på sportklockor(gäller även alla Rolex Oyster) så ska man ha länk. Det enda andra bandet man får ha på någon klocka är läder, och det har man på sin renodlade dressklocka. ;)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Grattis Gummo till 1000!
Kul att träffas i veckan, hoppas du är fortsatt nöjd med din "på-omvägen-hem-från-blocketköpet" Datejust:)
Har inget sunkigt armband att bjussa på tyvärr:/
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Grattis Gummo till 1000!
Kul att träffas i veckan, hoppas du är fortsatt nöjd med din "på-omvägen-hem-från-blocketköpet" Datejust:)
Har inget sunkigt armband att bjussa på tyvärr:/
Tack å tack detsamma! Mäkta nöjd med min gubbrolex:) Näe, dina klockor såg välklädda ut så du har inte i denna tävling att göra:)
 

Simpatico

Rolex
Stort grattis till respektabla 1K. Snyggt jobbat.

Hoppar att posta en bild så jag är väldigt nöjd med tropicbandet jag köpte loss av dig innan.
 

jbbs

Omega
Kul med 1000, grattis.

Tror det var din Windrider jag såg på köp och sälj precis när jag börjat kolla efter klockor, mycket fin!
 

Exxet

Rolex
Det är väl bara att säga som alla andra, Grattis till 1000-klubben, hoppas den här kvalar in, lika trevligt band som SJ:s ostmackor i a f förr itiden, plastigt o svettigt.

P5080002.jpg
 
Topp