• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tusentals klockor stulna i Uppsala

Torsten

Vacheron
2-Faktor
DW har haft besök på sitt lager i Uppsala


Ett företag i Uppsala har polisanmält att de blivit bestulna på tusentals klockor till ett värde av flera miljoner kronor.
– Tjuvarna ska ha tagit sig in i en lagerlokal via taket, säger Tobias Ahlén, polisens presstalesperson.
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Har för mig att DW infört serienummer på sina klockor just för att det tillverkas en hel del kopior.
om de har ett system för serienummer så lär ju de stulna klockorna kunna spåras och märkas som stöldgods.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Har för mig att DW infört serienummer på sina klockor just för att det tillverkas en hel del kopior.
om de har ett system för serienummer så lär ju de stulna klockorna kunna spåras och märkas som stöldgods.
😉
B9431292-C0B6-4E82-8061-17D299D6F8E9.jpeg
 

Bonumm

Panerai
Lär ju inte drabba någon på K&S att DW blev av med en massa klockor. De klockorna är väl lätträknad hos oss.
 

FlipSwede

Rolex
Kanns det ar begavningsreserven som varit framme.
Hur mycket far man pa svarta marknaden for en nysnodd het DW.
En femhundring styck kanske? Ska man kranga hela partiet pa tusentals klockor i ett svep...en hundring tyck?

Blir manga morka kvallar [i dubbel bemarkelse] for dessa stjarnor.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kanns det ar begavningsreserven som varit framme.
Hur mycket far man pa svarta marknaden for en nysnodd het DW.
En femhundring styck kanske? Ska man kranga hela partiet pa tusentals klockor i ett svep...en hundring tyck?

Blir manga morka kvallar [i dubbel bemarkelse] for dessa stjarnor.
Är bra kilopris jämfört med mycket som stjäls.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Kanns det ar begavningsreserven som varit framme.
Hur mycket far man pa svarta marknaden for en nysnodd het DW.
En femhundring styck kanske? Ska man kranga hela partiet pa tusentals klockor i ett svep...en hundring tyck?

Blir manga morka kvallar [i dubbel bemarkelse] for dessa stjarnor.
Iof det finns säker en marknad för dem också. Däremot så om serienummren nu var i rak ordning så gissar jag att det räcker med att typ 5 personer lämnar in dem för service så borde det inte vara så svårt att spåra dem. Men som sagt släpa 1000DW klockor....... :meh:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kanns det ar begavningsreserven som varit framme.
Hur mycket far man pa svarta marknaden for en nysnodd het DW.
En femhundring styck kanske? Ska man kranga hela partiet pa tusentals klockor i ett svep...en hundring tyck?

Blir manga morka kvallar [i dubbel bemarkelse] for dessa stjarnor.
Jag försvarar naturligtvis inte dessa handlingar men att lämna över ett par flyttkartonger på någon parkeringsplats i utbyte mot säg 250k anses nog vara fina, enkla och riskfria pengar jämfört med mycket annat som Aurum var inne på. Efterfrågan finns uppenbarligen där med tanke på hur väl de säljer och "återförsäljaren" har nog inga problem med att skapa en Blocketannons och sedan kränga dem styckvis för en femhunka.
 

FlipSwede

Rolex
Jag försvarar naturligtvis inte dessa handlingar men att lämna över ett par flyttkartonger på någon parkeringsplats i utbyte mot säg 250k anses nog vara fina, enkla och riskfria pengar jämfört med mycket annat som Aurum var inne på. Efterfrågan finns uppenbarligen där med tanke på hur väl de säljer och "återförsäljaren" har nog inga problem med att skapa en Blocketannons och sedan kränga dem styckvis för en femhunka.
Med tanke pa hur svart det verkar vara att faktiskt kopa nagot kul for kontanter i Sverige sa undrar jag ju..Och salja tusen klockor en och en tror jag val inte dessa genier klarar av utan att gora bort sig.
Men Hursomhelst sa hoppas jag ocksa att de aker fast
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Med tanke pa hur svart det verkar vara att faktiskt kopa nagot kul for kontanter i Sverige sa undrar jag ju..Och salja tusen klockor en och en tror jag val inte dessa genier klarar av utan att gora bort sig.
Men Hursomhelst sa hoppas jag ocksa att de aker fast
Iom att DW är rätt populärt internationellt så borde de inte ha några problem att köra ut dem och kränga till ett par handlare runt om Europa som sedan kan ta näst intill retail för dem.
 

FlipSwede

Rolex
Iom att DW är rätt populärt internationellt så borde de inte ha några problem att köra ut dem och kränga till ett par handlare runt om Europa som sedan kan ta näst intill retail för dem.
Tror du nagon serios AF kommer befatta sig med tveksamma klockor...? Och vilken marginal har en AF via riktiga kanaler?

Eller blir det bara skruttar som vill ta i dessa till slaskpris oavsett var de befinner sig.
Men men...nagon baktanke har vara kara tjuvar sakert.
Att sitta och glo pa en lastpall eller tva med DW klockor kan inte vara roligt...😉
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Tror du nagon serios AF kommer befatta sig med tveksamma klockor...? Och vilken marginal har en AF via riktiga kanaler?

Eller blir det bara skruttar som vill ta i dessa till slaskpris oavsett var de befinner sig.
Men men...nagon baktanke har vara kara tjuvar sakert.
Att sitta och glo pa en lastpall eller tva med DW klockor kan inte vara roligt...😉
Ja, antingen har de en plan och med väntande köpare eller så åker de snart fast.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tror du nagon serios AF kommer befatta sig med tveksamma klockor...? Och vilken marginal har en AF via riktiga kanaler?

Eller blir det bara skruttar som vill ta i dessa till slaskpris oavsett var de befinner sig.
Men men...nagon baktanke har vara kara tjuvar sakert.
Att sitta och glo pa en lastpall eller tva med DW klockor kan inte vara roligt...😉
Om ljusskygga butiker kan sälja kopior för 1/4 av rek pris etc. har jag inga tvivel på att den lokala närbutiken ”får in ett rest parti” som kvarterets kunder generöst får ta del av till ett ”bra pris”. Oavsert här eller utomlands. Skulle vara samma sak om det var ett parti Michael Kors väskor som ”ramlat av en lastbil”.
.....och näe det är väl inte roligt att glo på någonting med DW allra minst på handleden ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Måste väl vara bättre att sälja dem till fullt pris i den egna butiken. Risken att DW skulle springa runt och provköpa är väl rätt liten?
 

FlipSwede

Rolex
Måste väl vara bättre att sälja dem till fullt pris i den egna butiken. Risken att DW skulle springa runt och provköpa är väl rätt liten?

Ja det later ju iofs som nagot dessa herrar kan tycka ar en geialiskt bra ide. Da far man ju behalla alla pengar sjalv!
Eller sa kommer Kling&Klang och finkelurar alla,om de vagar komma pa besok dvs.....
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Skämt å sido så är det trist för DW som jag tycker gjort en grym resa. Sedan har de ju faktiskt bidragit till ett ökat klockintresse. Hoppas som som sagt att både tjuvar och hälare åker dit ordentligt.
 
Topp