• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två av mina världar möts.

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Okej så Hublot har egentligen aldrig intresserat mig speciellt mycket.
Lite på senaste har jag kikat igenom deras klockor lite mer och börjat följa dom på tex instagram för att få lite mer klockor i min feed.

Det jag kan uppskatta med Hublot är deras skumma kreativa påhitt, oavsett om klockorna i sig anses vara bra eller dåliga.
Vilket jag inte kan uttala mig så mycket om, då jag aldrig ägt någon och inte har någon erfarenhet av dom alls.
På forumet känns det som att många har testat hublot, men inte så många väljer att ha dom. Jag skulle absolut kunna tänka mig att testa dom.

Hur som helst så började det postas bilder på deras instagram idag, där ett för mig välkänt ansikte sitter och designar en klocka åt dom.
Maxime Buchi, en branchkollega på andra sidan vattnet. Tatuerare, inriktad främst på svarta geometriska mönster, mandalas och prickhistorier.
Jag känner absolut inte Maxime, utan vet bara vem han är genom kollektivet han arbetar ifrån, Sang Bleu. Ett kollektiv som pysslar med tatuering och design bland annat. Sang Bleu är stort i London, många i nya generationens tatuerare drömmer om att få gästajobba hos dom, och de har bra publicitet.

Syftet med det här inlägget var väl egentligen någon slags underliggande stolthet. Att min bransch, som förut och före min tid varit busarnas värd, nu nått såpass långt att någon ifrån den kan designa en klockmodell åt ett välkänt stort märke. En skum kombination, men ändå så närliggande. Jag brukar aldrig gilla att min bransch egentligen tar steg framåt. Egentligen var det nog bättre förr men när mina två favoritvärldar plötsligt möttes så...

Här nedan har ni lite bilder på klockan. Det är alltså en Hublot Bigbang Sangbleu edition.
Designen i sig tycker jag är cool, tror nog aldrig jag hade haft den själv. Tyvärr tycker jag att mandaladelarna som visar klockslaget är lite väl polerade, av bilderna att döma. Det som hade vart bra, och roligt att läsa om såklart är ju lite mer info om klockan i sig, men det har jag än så länge inte stött på tyvärr.
Så det kanske får fyllas på med lite senare isåfall.
hub3.png

hub1.png
hub2.png
hub4.png

http://www.hublot.com/ru/news/hublot-has-sang-bleu-in-its-veins/ Mer av storyn.
http://sangbleu.london/ Värt att spana in om man gillar design, här i form av tatuering. Som sagt mycket grafiskt och nischat men mycket bra produceras från Sangbleu.
http://instagram.com/hublot/ För mer bilder på projektet osv.
 

pjmb

Cartier
Roligt samarbete men klockan är inte min kopp te direkt.. Får lite ont i huvudet bara att kolla på den.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag är för lite gangster för att verkligen förstå. Däremot tycker jag att hans sleeve är skön!
 

JayJay

Rolex
Asså tatueringar är inte min grej. Dock är den där klockan fan svinball! Pris, diameter osv? Länk till mer info?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Tycker designen på klockan dvs sista bilden, är bättre än resultatet i verkligheten. Fortfarande inget jag skulle använda. Mer som skrivet, mötet mellan min något bakåtsträvande bransch och ett stort märke.
Nej klockan är inte min typ av stil heller men själva grejen i sig är riktigt cool.
 

sharetracker

Cartier
Dum fråga kanske men har klockan inga visare eller har jag bara morgontrötta ögon??
Ligger här och försöker urskilja exakt samma grej! Haha :p
Jag tror att de vita fyllda delarna i "kompassrostrianglarna" utgör visarna. Men jag begriper inte vad klockan visar för tid för den "långa" visaren står på något över 50 och den "korta" visaren på 7 :confused:
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag tror att de vita fyllda delarna i "kompassrostrianglarna" utgör visarna. Men jag begriper inte vad klockan visar för tid för den "långa" visaren står på något över 50 och den "korta" visaren på 7 :confused:
Aha, där ser man. Men i så fall så verkar inte "visarna" vara riktigt alignade... Det borde ju kunna ha fixat innan pressbilder togs. Ungefär lika pinsamt som när Patek hade året inställt på 2104 när pressen fick titta på Grandmaster Chime...
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Tror som det står ovan att de "vita" delarna i geometrin är själva visarna.
Dock så tittar man noggrant är det en till inre ring med siffror som jag antar skall motsvara minuter.

Isåfall har dem ställt klockan på 10:07 typ på den nedersta bilden, men svårt att se och känns inte som att själva skivorna är på rätt höjd över tavlan för att göra det lättläst.

Iden med lite geometriska former är väl lite ball men sjukt svår att utläsa, tror de skulle kunnat leka mer med biffigare visare och inte hela skivor.
Genomskurna visare med geometriska former skulle säkerligen kunna bli lite ballt när de vandrar över varandra med.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tror som det står ovan att de "vita" delarna i geometrin är själva visarna.
Dock så tittar man noggrant är det en till inre ring med siffror som jag antar skall motsvara minuter.

Isåfall har dem ställt klockan på 10:07 typ på den nedersta bilden, men svårt att se och känns inte som att själva skivorna är på rätt höjd över tavlan för att göra det lättläst.
Ok, så den vita pluppen ("längsta visaren") närmast kanten är timvisaren och pluppen närmast mitten ("kortaste") är minutvisaren? Det kräver lite mentalt processande innan tiden enkelt utläses. Jag börjar få en mer nyanserad bild av tatuerare ;)
 
Tatueringar är verkligen min grej, men klockan var fan inte snygg. Tycker att det är roligt att tatuerarbiznizen blivit mer accepterad och att dom får jobba med annat än bläcket.
 
Topp