• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två bra eller en bättre?

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vad känner du? VIll du ha ombyte, eller räcker det med att byta band ibland? Vill du ha ombyte är det ju bara att satsa på två. Annars lägg degen på en du vill ha.:)

Jag har bytt band på alla mina klockor flera gånger, har funkat bra hittills. Tror att jag ska köra på två. DJn är lättflippad så jag kan testa den i alla fall :)
 

hannes

Omega
Tycker ju de klockor du har/haft är riktit fina, är lite småkär i mini-subben, men, men.. tycker du skall följa din mors ord och ha en klocka du verkligen gillar och exp 1 funkar ju ypperligt för det, sportig samt semidressad samtidigt!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tycker ju de klockor du har/haft är riktit fina, är lite småkär i mini-subben, men, men.. tycker du skall följa din mors ord och ha en klocka du verkligen gillar och exp 1 funkar ju ypperligt för det, sportig samt semidressad samtidigt!

Mini-Suben är till salu. PM:a så löser vi något bra tillsammans.
 

Wangensten

Panerai
Hvis du ønsker å arbeide i motebransjen ville jeg ha kjøpt en Jaeger-LeCoultre Reverso 1931. Blir ikke bedre enn det;)
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Eller gå for en Explorer, fin den også:)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hvis du ønsker å arbeide i motebransjen ville jeg ha kjøpt en Jaeger-LeCoultre Reverso 1931. Blir ikke bedre enn det;)
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Eller gå for en Explorer, fin den også:)


Hvis du ønsker å arbeide i motebransjen ville jeg ha kjøpt en Jaeger-LeCoultre Reverso 1931. Blir ikke bedre enn det;)
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Eller gå for en Explorer, fin den også:)

Jag har testat olika Reverso modeller men Solon sitter så mycket bättre på handleden. Fixade precis en DJ 1601 på Jubilee. Väntar på svar från personen som säljer Solon.

Exp1an får jag prova i framtiden ;)
 

UNO

Panerai
Nackdelen med en 180-klocka är att den har ett snävare användningsfält än de tre 60...
Om du gillar att gå utanför lådan men ändå inte vill vara naken, ja då är det 1 x 30 + 2 x75 alt 1x 20 + 160 typ.
 

Jonaz

Rolex
Jag skulle ha svårt att förlika mig med EN klocka, även om det ofta blir att jag använder en mera än de andra. Så ifrån mig: två bra tills du sparat och kan köpa en bättre och en bra. ;)


iPhone | Tapatalk
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Inte helt lätt det här. Innan har kvantitet varit viktigast för mig, av någon anledning. Men det håller på att ändras rejält. Nu lockar helguld eller Patek och då ligger OWG närmast till hands... ett tag iaf.
 
Problemet är att det är sjukt tråkigt med bara en klocka (oavsett klocka), så i frågan en dyr eller två halvdyra säger jag två, MEN om frågan är gällande tre klockor så är det bätttre att satsa på en dyr och en lite billigare ån 3 halvdyra, alltså, minimum är två...
 

Whedda

Rolex
Tänkte ge dig några sanningens ord velpelle ;)

Normalt hade ja sagt spara och köp den du verkligen vill ha men du är 1. Klockidiot vilket minskar chansen till att du skulle vara lycklig med en klocka avsevärt. 2. Klockor är ett relativt nytt intresse för dig och dina drömklockor har ju redan på några månader byts ut/kompletterats både en och två gånger redan. Jag var likadan och jag tror det är nyttigt att "hitta" sig själv lite genom att testa olika klockor och forma sin känsla. Jag gick igenom ett 20-tal klockor på 2 år för att sedan inte köpa eller sälja något på lika länge.

Svaret är alltså att du skall ta ett glas rött, slappna av och satsa på paret. Som Aurum skrev så är exp1 alldeles för lik dj för att välja den. När du haft dessa ett tag sparar du och om du skall vidare mot GMT eller Sub säljer du DJ:n på en kafferast.

Men självklart bör du redan nu prova så många modeller live i butik, GTG eller med vänner så du får en uppfattning och kan fokusera på vad du verkligen vill ha.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tänkte ge dig några sanningens ord velpelle ;)

Normalt hade ja sagt spara och köp den du verkligen vill ha men du är 1. Klockidiot vilket minskar chansen till att du skulle vara lycklig med en klocka avsevärt. 2. Klockor är ett relativt nytt intresse för dig och dina drömklockor har ju redan på några månader byts ut/kompletterats både en och två gånger redan. Jag var likadan och jag tror det är nyttigt att "hitta" sig själv lite genom att testa olika klockor och forma sin känsla. Jag gick igenom ett 20-tal klockor på 2 år för att sedan inte köpa eller sälja något på lika länge.

Svaret är alltså att du skall ta ett glas rött, slappna av och satsa på paret. Som Aurum skrev så är exp1 alldeles för lik dj för att välja den. När du haft dessa ett tag sparar du och om du skall vidare mot GMT eller Sub säljer du DJ:n på en kafferast.

Men självklart bör du redan nu prova så många modeller live i butik, GTG eller med vänner så du får en uppfattning och kan fokusera på vad du verkligen vill ha.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Vad skulle jag gjort utan dig? ;)

Hämtar min DJ nästa vecka. Efter paketöppningen tänker jag logga ut härifrån. Ta det lugnt. Vänja mig med klockan. Oooch andas. Förhoppningsvis är jag nöjd. Vi får se hur det går dock...

Ända sedan jag blev medlem här för tre månader sedan har jag flippat fyra klockor och köpt fyra. Är det den där flippsjukan? Men vafan, jag är ung och har chansen att testa olika klockor. Jag är glad för det!

Flyttar på måndag och jag bokar dig på lunch någon och då vill jag känna på din GMT ;)


Skickas från min iPhone 5S
 
Topp