• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två dykare, en jämförelse

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Då så, jag tänker dela med mig av mina tankar och åsikter om två klockor som är både lika och väldigt olika. Ha i åtanke att jag är en nybörjare på klockor och går mestadels på magkänsla.

Jag tycker om dykare. Speciellt svarta, 40mm och med ett enkelt och elegant utseende och som klär i länk, nato & gummi.
I våras skaffade jag en Rolex Sub. Detta efter att ha provat runt bland andra märken och modeller men inte blivit 100% nöjd. Det var mycket pengar men det fick gå. Valet föll på en 14060 från 2001.
IMG_0235.JPG
Den var i ett använt men ändå bra skick. Vi trivdes väldigt bra ihop under den första månaden men sen började jag fundera. Det gick inte riktigt att bli OWG med en klocka i den prisklassen, jag kunde inte ha den till allt.
Så en dag när jag slösurfade runt på KS så halkade jag in i Zodiac-tråden och fick se denna bild.
IMG_1176.JPG

Vad var det där? Det visade sig vara en Zodiac Sea Wolf Compression ZO9250. Svart, 40mm och den såg clean ut. Fanns dessutom på jubilee.
Det ryckte i köptarmen och efter några PM till @Eric Jajjamensan P (som kan en hel del om Zodiac) och hade en till salu så slog jag till.
IMG_1146.JPG