• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två klockor, en på var arm. Varför?

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Sen det här med smarta klockor, pulsklockor och allt vad de har för funktioner har kommit till världen så ser jag allt oftare personer som kör en kombo av "vanlig" klocka och smart/pulsklocka, ibland på samma arm ibland en på var arm.
Jag blir smått tokig av att behöva se på detta. Kan det vara rimligt att köra dessa kombinationer?

Edit: Nu såhär en tid efteråt har jag tagit mitt förnuft till fånga och insett fördelarna med att ha en smart klocka i kombination med ett riktigt ur. Så svaret på min fråga är att det är fullt rimligt, till och med kanske det bästa :)
 
Senast ändrad:

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Senast jag kollade så kunde man inte få sms eller kolla vädret på en speedy. Det är väl lite teknik nördigt över det hela.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Var glad att det bara är en smartklocka på andra armen. Finns ju lökar som springer omkring med ett über-dyrt ur på varje arm för att väcka uppmärksamhet :rolleyes:
 

Tapiren

Cartier
Var glad att det bara är en smartklocka på andra armen. Finns ju lökar som springer omkring med ett über-dyrt ur på varje arm för att väcka uppmärksamhet :rolleyes:
Det är ju inte jättevanligt men visst förekommer det, såg en lirare med typ en Sub och en DD på samma arm på någon mässa för inte så länge sedan, hur smakfullt är det egentligen?
 

Hugii

Audemars
Såg faktiskt en kille i Halmstad igår som hade två olika sneakers på sig. :D
Det kan ligga en diagnos bakom det också :D:D :) :)
Ja det där var två olika sneakers, värre hade det varit om det var foppatoffla på ena och sneakers på andra fot :) :)

Hade jag sett nån med 2 mekaniska klockor då hade jag tror att det var en klocksnackare. Men en mekanisk och en smart klocka tyder på noll-klockintresse (i min bok). :)
 

Hugii

Audemars
Klart man kan ha bägge.
Jag har ofta Apple watch på högern och en klocka på vänstern (dock endast till långärmat så det går att gömma, ser ju sjukt löjligt ut med två klockor)
klart man kan ha 5 klockor om man vill ;)
Varför har du 2?
Ny trend?
Hålla koll på avvikelsen? Läsa sms?
Vad är hela grejen med två klockor?
Varför kan man inte "parkera" en klocka hemma?
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Om jag skulle ha en smartklocka så skulle jag köra så. För en klocknörd kan smartklocka inte ersätta riktig klocka, det är en tekinisk pryl, förlängning av telefonen för dem som inte orkar plocka upp den ut fickan.

När folk berättar om vad de användar den till så blir jag bara mer övertygad om att jag verkligen inte vill ha eller behöver en. :)
 

PerS

Omega
Jag är en av de som använder dubbla klockor. På högerarmen har jag ett Fuelband eftersom jag vill hålla tillbaka magen som automatiskt kommer när man blir 30+ (inte mitt fel, jag lovar!), och på vänsterarmen har jag en klocka som jag gillar pga design, hantverk, historia etc.
 

Hugii

Audemars
varför inte 3, eller kanske 4 och vara värsting? :)

5472595252_aba40565c4_b.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
klart man kan ha 5 klockor om man vill ;)
Varför har du 2?
Ny trend?
Hålla koll på avvikelsen? Läsa sms?
Vad är hela grejen med två klockor?
Varför kan man inte "parkera" en klocka hemma?

Går aldrig utanför dörren utan en riktig klocka, sitter alltid på.
Sen har jag verklig nytta utav många av funktionerna i Apple watch, därför jag bär den. Du kan läsa mer om Apple watch på Apple.com
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Låter oroväckande! Gillar av princip inte nya trender om jag inte själv deltar.

Jag avvaktar och ser om det tar sig för att då gå all-in och även ha ett fickur.

Jag tycker som du. Trender som man själv inte deltar i skall man vara rädd för, tills dess att man inser att man är helt fel ute och hänger på trenden. Jag tror jag är rädd ett tag till, sen eventuellt går all-in. :D:pompus:
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Körde med smartwatch på andra handleden i nån dag, men kände mig fånig och löjlig med två klockor.. Bort med smartklockan och mobilen funkar mer än väl..
 
Topp