• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två mot en - vad väljer du? (Rolle vs Ap)

Vad väljer du?


  • Totala väljare
    143

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Fredagsfundering - låt oss säga att du har två scenarion att välja på


A) 1 Sub-c LV plus 1 GMT-c BLNR

B) 1 AP RO (tex 15300 eller 26300)

Alltså - väljer du hellre två keramiska sportrollar eller en AP RO?

(Blir ungefär samma kostnad för jämförelsens skull)


Fire away......
 

Sond

Patek
Om det verkligen är de enda klockorna skulle jag känna mig tvingad att gå på de två Rollarna. Om det finns fler klockor med i leken på sidan av detta skulle det troligen bli AP.

Min nyvunna kärlek för AP är för mig själv ganska förvånande. För bara ett år sedan ansåg jag dem som veka bankrånardinkor. Men det är något med designspråket och historien som gör att jag dras allt djupare in i suget kring AP. RO då såklart.
 

DrDre

Patek
Rolexalternativet innebär ju tyvärr fullständig (nästan) överlappning. Lite som att ha två likadana klockor. Jag skulle hellre valt en annan andraklocka som tex är lite mer dress och som funkar vid andra typer av tillfällen.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Oj det var lätt. Rolex!
Ap, vad jag förstått tål knappt badning, nej tack!
 

Rivalen

Rolex
AP har aldrig fått tag i mig riktigt, så jag köper nåt annat för pengarna - en GMT och en Reverso 1931 Rouge.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
AP RO, men hade troligen gått på 36mm. Fast jag hade nog inte velat vara utan en Rolex GMT...
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Hade jag gått rolexspåret så hade jag avstått färg på den ena. Fick nog bli en svart gtm (lite grönt där ändå) och en LV.
Men nu gör jag inte det. AP RO skulle jag satsa på idag. :)
 
Topp